Camera juist alleen lokaal toegankelijk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mleek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2019
Berichten
2
Ik heb een Foscam C1 IP camera gekocht die ik als baby monitor gebruik. Ik wil dat deze alleen vanaf ons eigen WiFi netwerk toegankelijk is en dus niet vanaf andere locaties. De camera is via WiFi aangesloten op de KPN experiabox v10.

Om externe toegang uit te zetten heb ik zowel op de camera als op de experiabox de UPnP-optie uitgezet. Ik heb verder geen poorten open gezet.

Gek genoeg blijft de camera ook via 4G of andere WiFi netwerken toegankelijk.

wat zie ik hier nou over het hoofd?
 
Foscam zei:
Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?

1. Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeem beheerder dit voor u te doen.
2. Controleer of uw IP camera geen conflict heeft met andere webservers op uw netwerk.
De standaard routering kan een probleem zijn. Controleer uw router instellingen, sta toe dat uw camera van buiten (WAN) benaderd wordt.
Om een camera vanaf het internet te benaderen dient u port-forwarding in uw router te configureren of uPnP op zowel camera als router te activeren.
3. Vanaf het internet kunt u niet het normale IP adres van de camera niet gebruiken (vaak beginnend met 192.168.xxx.xxx) maar moet u het publieke IP adres van uw netwerk op het internet gebruiken. Deze is eenvoudig te vinden via www.watismijnip.nl

Dit is het antwoord van Foscam op de vraag waarom de camera niet via internet te bereiken is, dus reverse engeneering zou moeten werken lijkt me in dit geval.
 
De oplossing bleek te liggen in de manier van toevoegen van de camera aan de app. Ik had dit gedaan via de QR-code. Hierdoor maakt hij verbinding via P2P.
Ik heb P2P uitgezet en via de router een vast IP-adres gegeven. Nu is de camera alleen via mijn eigen WiFi te benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan