Canon Maxify MB2350 Foutcode B504 oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo. Twee jaar en een week geleden (!) heb ik een inktjetprinter Canon Maxify MB2350 gekocht. Weinig geprint en 95% zwart, gewone platte tekst. Heb, nadat de originele patronen leeg waren (dat gaat snel) vervangen door niet originele.

Dat had ik misschien beter niet kunnen doen.


Enkele dagen geleden, de garantie was net verlopen, begint de printer vreemd te doen en het opstarten duurt erg lang.

Totdat... eergisteren hij niet meer functioneert en ik de foutcode B504 op de display zie.

Op internet gekeken en alle mogelijke oplossingen geprobeerd. Niets. Gisteren bij het verkooppunt een Canon 1500 C inktcassette gekocht en geprobeerd deze te verwisselen, echter niets helpt. Zodra ik blok cartridges handmatig op de juiste positie heb gezet en via het blauwe lipje de C cartridge probeer uit te stoten gebeurt er niets. Als ik de kabel weer in de stekker steek, gaat het blok naar rechts en is er geen beweging in te krijgen.

Als iemand dit probleem herkent en een oplossing weet hoor ik het graag.

Alvast dank.
 
Laatst bewerkt:
Ook na afloop van de wettelijke garantie-termijn mag je er van uitgaan dat een apparaat aan je verwachtingen voldoet dus dat de garantie nu 1 week geleden is afgelopen is geen argument om ( volledige ) garantie / reparatie te weigeren, desnoods op basis van een coulance-regeling.

Je hebt alle mogelijke oplossingen reeds geprobeerd, ook deze..?
 
Ja, die ook. Niets helpt. Ook de nieuwe (Canon) cartridge kan ik niet plaatsen. De printer weigert om de oude cartridge uit te werpen.

Zal morgen toch maar contact met de leverancier op nemen. Dank voor jouw reactie.
 
bedankt voor alle tips, heb ze allemaal geprobeerd maar als ik de cassettes handmatig naar links beweeg en ik probeer om de cassette met het lipje te ontgrendelen gebeurt er niets. Zonder stroom lukt het niet, als ik er weer stroom op zet dan schuift het blok naar rechts en vergrendelt. Ik krijg het dan niet meer naar links.

De website van Canon laat het afweten.

Probleem nog lang niet opgelost vrees ik.



Wel, eindelijk lukt het om de cartridge te verwisselen en nu komt de volgende foutcode wederom B504 en Magenta moet vernieuwd worden. Vermoed dat dit zich zal blijven herhalen totdat alle inktpatronen door originele Canaon's vervangen zijn. Softwaretruukje van Canon om omzet te genereren???
 
Laatst bewerkt:
Van Canon weet ik dat niet maar HP heeft een tijdje firmware-updates uitgebracht die het gebruik van niet originele cartridges onmogelijk maakte.
Of dat nog zo is, is mij niet bekend.
Ben zelf al jaren geleden afgestapt van die dure inkjet-printers, gebruik al een jaar of 7-8 een Brother laserprinter ( zwart ), ik print uitsluitend documenten.
Als ik iets in kleur geprint nodig heb ga ik naar de copy-shop...
 
Hallo,


Ik heb dit bericht te laat gezien, ben de ochtend bezig geweest om stuk voor stuk M, Y en C kleur te vernieuwen. Toen die vernieuwd waren werkte de printer weer als vanouds. Ik zal jouw tips zeker nog nalopen, maar ik heb toch een beetje flauw gevoel bij het geheel. De problemen begonnen in de week nadat de garantie afgelopen was. Maar het functioneert weer.

Allen dank voor de tipes en een prettig weekeinde gewenst.


Modedit: Quoten is niet nodig als je direct op de laatste reactie reageert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke. Mocht er iets zijn verder dan horen we wel. Top opgelost hoor. Netje. Goed weekend vanuit het mooie Venray. :D
 
B504 error Canon Maxify

Bericht weggehaald, duidelijk een vertaling uit het niets.
Als poster kan verklaren waar dit wegkomt dan kan het geplaatst worden met een link naar het artikel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan