• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeeldingen ophalen vanuit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochinho01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2018
Hoi guys,

Ik doe iedere week competitie (league-racing) bij RaceStars.nl en hiervoor hou ik dan ook een klassement bij.

Onderaan de excel-file zie je allemaal tabbladen. Coureurs en constructeurs zijn de tussenstanden in het wk. Hierna komen alle uitslagen van de races (AUS, BAH, CHI,...).

Ik had bij de raceuitslagen graag gezien dat de afbeelding van de auto wordt overgenomen zoals in het tabblad coureurs, en ook de kleur van het team (zie respectievelijk kolom F en J in tabblad coureurs).
Deze zouden dan bij de raceuitslag (tabblad AUS) in kolom C en E moeten komen. Ik heb hier wel enkel nog maar plaats voorzien in het tabblad AUS en BAH, maar als iemand me hiermee al kan helpen kan ik daarna gewoon copy-pasten.
Ik heb in het tabblad AUS al handmatig alles gezet zoals het zou moeten komen, maar alles de teamkleur (kolom C) en teamafbeelding (kolom E) zouden dus automatisch moeten aangevuld moeten worden als de naam (kolom D) wordt ingevuld.

Is dit mogelijk? Of is dit te moeilijk? :-)

Wie mij hiermee kan helpen verdient eeuwige roem :)

Hier kan je het bestand downloaden: https://jochinho.stackstorage.com/s/ZFgi541rvsGIDQM

https://www.pc-helpforum.be/forum/60-excel/

Hier wordt dezelfde vraag gesteld

Omdat in beide gevallen het openen van het bestand niet goed gaat heb ik maar een eenvoudig bestandje geplaatst wat je dan maar moet ombouwen naar uw situatie.

Bijlagen

dank je voor je reactie, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet ombouwen...
Welk probleem heb je dan met het openen?

Na openen duurt het "eeuwen" voordat hij op elke verandering reageert.
Naar mijn mening totaal onwerkzaam.

Ik weet dat het lang duurt, maar dat komt denk ik owv de vele formules, of niet? Kan hier iets aan gedaan worden, niet dat het mij echt stoort want als je op dubbel ENTER klikt na een ingave gaat het wel sneller volgens mij...
Zou het echt de max vinden moest het kunnen lukken met die afbeeldingen... Maar snap totaal niet wat ik moet doen om het om te bouwen...

De traagheid komt door in de formule hele kolommen te gebruiken. De IFERROR() is overbodig als je gebruik maakt van gegevensvalidatie. INDIRECT() is een volatiele functie dus ook niet echt bevorderdijk voor de snelheid.
Het geheim van de plaatjes in #2 zal je even moeten doorgronden en dan toepassen in jouw eigen bestand. Het werkt met OFFSET() , ook volatiel, in gedefinieerde namen. <Ctrl>+<F3>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan