CD speler doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvleda

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
96
Ik heb een tijdje geleden 2e hands een asus laptop aangeschaft. En nu ineens doet de cd speler het niet meer? Het rare is dat als ik kijk bij apparaatbeheer dat hij aangeeft dat het correct werkt? Echter in werkelijkheid probeert hij het wel je hoort hem zoeken na het plaatsen van een cd en dan ineens stopt hij ermee. Ik ben een leek dus mocht er iemand reageren graag in begrijpbare taal :D
 
Laten we met 'correct werken' maar zeggen dat Windows hem kan vinden. Maar wat gebeurt er precies als je er een CD indoet? Kan je hem via Windows openen? Herkent hij de schijf?
 
Bedankt voor je vlotte reactie!
Wanneer ik een schijf erin plaats gaat hij zoeken, maakt een zoemend geluid een paar keer en slaat dan uiteindelijk af.
Via Windows blijft hij zeggen dat ik een schijf moet plaatsen terwijl hij er al in zit
 
Ik heb er inmiddels al 4 verschillende in gedaan maar het resultaat blijft hetzelfde:(
 
Waardoor kan de laser een opdonder krijgen?
En met blazen van de stofzuiger bedoel je eigenlijk kijken of er stof op zit wat weggezogen wordt lijkt mij?
ik zal het eens proberen.
Heb ook al met een wattenstaafje met alcohol net lichtjes schoongemaakt dus ben bang dat die stofzuiger niet veel verschil zal maken
 
stofzuigen geen effect helaas.
Hij zoekt, tikt, zoemt. probeert en slaat af.
 
Hallo

Leesoptiek al eens zuiver/stofvrij gemaakt ???

Deze drives zijn eenvoudig vervangbaar ... meestal 1 schroefje onderaan ...

Enkel het front van de drive dien je voorzichtig los te klikken en om te ruilen.

Let natuurlijk op of de betrokken drive een pata of sata (laptop) model is ...

Wat er gemonteerd is in "een tijdje geleden 2e hands een asus laptop aangeschaft" is voor mij koffiedik kijken ...

Voorbeeld :

https://www.benl.ebay.be/itm/Toshib...672725?hash=item3f966d1c55:g:hBwAAOSwolpcMWZU

Mocht je hiermee geen ervaring hebben , is het uiteraard veiliger om dit te laten uitvoeren. (paar minuten werk ...)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
driver probleempje kan het zijn i.d.d. koeling die niet fatsoenlijk meer werkt. Pak dat ding onder de arm en laptop een computer zaak binnen. Vraag eerst wat het zoal gaat kosten vooral.
 
Is een DVD brander/speler? zo ja, ook een DVD geprobeerd?
Of heb je juist dvd's geprobeerd, dan een cd erin.
 
hartelijk dank voor alle berichten.
Inderdaad lijkt het me beter een winkel binnen te stappen helaas.
Eens vragen wat de prijs is om dit te laten nakijken.
 
Hallo

Wat ik bedoel met

"Enkel het front van de drive dien je voorzichtig los te klikken en om te ruilen."

https://www.youtube.com/watch?v=21PmIDbz_go

Dit laten uitvoeren door een lokale hobbyist lijkt mij de goedkoopste oplossing...

Voor hetzelfde geld heeft deze een paar kilo 2e hands drives liggen , en mits dit niet veel werk is ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je toelichting.
Ik ga op zoek naar een hobbyist hoop er snel 1 te vinden.
 
Om te testen wel een voorbespeelde schijf proberen. Dit om te vookomen dat je met slechte schijven test.
Als je de schijf er in doet moet de speler twee dingen doen:
1) Het laserkopje scherp stellen: Omhoog en omlaag. Dat hoor je niet
2) Inregelen op een spoor: De arm met het laserkopje naar het midden en terug. Dat hoor je wel goed als tikken.
Als het niet lukt om in te regelen kun je gevoegelijk aannemen dat je drive defect is.
Voor het branden is veel meer vermogen in de laser nodig dan voor het lezen (>factor 10 meen ik). Dat is een belasting voor de laser en hierdoor kan het laservermogen afnemen. Is er veel mee gebrand, dan kan dit de oorzaak zijn. Maar ook zonder veel branden kunnen ze zomaar de geest geven.
 
Ik zag bij Action gisteren een externe speler liggen, volgens mij €15,- Misschien is dat wat voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan