Win 10 + win old

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
152
Na een update vandaag heb ik weer een win.old file van 5 Gb.
Schijnt een forse update te zijn.
Kan ik deze verwijderen?
Na Win 7 naar Win 10 had ik ook zo'n file van 5 Gb.
Heb die toen na +/- een maand verwijderd.
 
Maak met Aomei backupper Free een goede schijf kopie (zgn image) en je kunt hem weg gooien wanneer je wilt.

Maar wat is nu het echte probleem dat ie er nu tijdelijk zit?
Het eet geen brood. ....
Alleen als je schijf te klein is... maar dan is ie zonder die 5 GB ook aan de krappe kant...
 
Kijk even hier naar.
 
Hier is te lezen hoe u ook de update bestanden verwijdert. Schijfdefragmentatie zoals daar genoemd zal echter steeds automatisch plaatsvinden.

https://www.schoonepc.nl/windows10/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html#softwaredistribution

Omdat ze Windows 10 inderdaad liever ingrijpend veranderen dan nieuwe versies uit te brengen, zou ik eerst kijken bij Apparaatbeheer met de categorieën uitgeklapt of er daar de juiste namen van apparaten en geen uitroeptekens in de kleine pictogrammen ervan staan. Er zijn wel eens geen goede drivers meer beschikbaar. Succes
 
Er zijn wel eens geen goede drivers meer beschikbaar.
Dat geeft aan hoe Microsoft werkt. Heb je net dure randapparatuur gekocht en het werkt niet meer!

Twee zaken in het link van Alfred waar ik het niet mee eens bent.
1. Virtueel geheugen mag de grootte aangepast worden, maar schakel deze nooit uit! Is gewoon een fout advies.
2. Mijn ervaring en feiten wijzen uit dat defragmenteren bij deze generatie van HDD's helemaal niet meer nodig en gewenst is.
Het veroorzaakt alleen maar defecte schijven en dat is goed voor de winst van de fabrikanten maar niet voor de portemonnee van de gebruikers.

Ik heb veel HDD's en telkens als ik begon met defragmenteren (in het verleden) dan kon ik de klok er op gelijk zetten. Weer een HDD naar de Filistijnen.
 
Laatst bewerkt:
Dat geeft aan hoe Microsoft werkt. Heb je net dure randapparatuur gekocht en het werkt niet meer!.
Graag met voorbeeld... . heeft nl zo wie zo weinig met de TS vraag te maken en dan wordt het helemaal zo'n loze kreet.
 
Tja, eigen meningen zijn echt je van het, heb er ook wel wat, indien het intern geheugen groot genoeg is kun je het wisselbestand prima op 0 zetten, wordt toch niet gebruikt.

Defragmenteren met huidige harde schijven is idd onnodig, dingen zijn snel genoeg en er wordt toch steeds naar de MFT gegaan om te lezen waar de bestanden zich bevinden, snelheidswinst heb je sowieso niet, ook niet op oudere schijven.

En van defragmenteren zelf gaan harde schijven niet stuk, dat is rood en vliegt tegen de lamp, puur toeval dus.

TS;
Na een update vandaag heb ik weer een win.old file van 5 Gb.
Ding verdwijnt vanzelf na 10 dagen, wissen kan ook, indien geen geduld, met Unlocker of in de powershell als admin.
 
Graag met voorbeeld... . heeft nl zo wie zo weinig met de TS vraag te maken en dan wordt het helemaal zo'n loze kreet.
Hoe lang zit je al op dit forum? Al heel vaak aangekaart maar is niet op te lossen. Microsoft wijst naar de fabrikant en omgekeerd. Dat is algemeen bekend en een feit.

Wanneer, wie bepaalt en op welk moment of het RAM voldoende is? Dus dat advies van uitschakelen is puur gokwerk. Slecht advies dus.

Defragmenteren niet doen! Ik geef de feiten en het is geen toeval. Als ik morgen begin met het defragmenteren van de schijven dan weet ik 100% zeker dat ik weer defecte schijven krijg. Maar goed als mensen graag willen defragmenteren, ga rustig je gang. Je komt er vanzelf wel achter. Sinds ik met defragmenteren ben gestopt nooit meer een defecte schijf gehad. Schijven werken al jaren prima.
 
Laatst bewerkt:
Het blijven meningen en persoonlijke ervaringen, geen feiten dus.....
Stereospirisme dus.
Je bent de enige die beweert dat van defragmenteren schijven overlijden, echt onzin.

En als Windows aangeeft dat er onvoldoende geheugen is lijkt mij een hint.:cool:
 
Beste Lange Pier, als er iemand is die altijd met onveranderlijke meningen komt, ben jij het wel. Nooit eens tot andere inzichten kunnen komen. Nooit eens erkennen wat anderen meemaken. Dat wuiven we wel weg. Jij bent immers "de deskundige".

Iedereen weet nog wel die onzin die jarenlang verkondigd werd door de zogenaamde "deskundigen" dat Norton Internet Security een grote systeembelasting had. In het begin was dat waar, maar de fabrikant (Symantec) had het product al lang gewijzigd en de bewijzen spraken keihard het tegendeel maar de "oude vastgeroeste" deskundigen bleven maar steeds met hetzelfde verhaal komen. Over echte onzin gesproken! Over stereotypisch gesproken, steek de hand eerst eens in eigen boezem.
 
Regel 1, ik heb altijd gelijk.
Regel 2, heb ik het niet dan treed regel 1 in werking.:evil:
 
Standaard wordt het defragmenteren en/of optimaliseren van de interne schijf automatisch wekelijks op de achtergrond uitgevoerd. Omdat het defragmenteren een lagere prioriteit krijgt dan andere processen, is er normaal gesproken weinig van te merken. Is de automatische defragmentatie uitgeschakeld, start het defragmenteren dan handmatig op

Als u zo nodig off-topic wilt gaan, want daar zijn andere forums beter geschikt voor dan een help forum, leer dan eens van wat er al eerder door mij is geantwoord over defragmenteren. Het gebeurt automatisch en dat dit automatisch gedaan wordt dat is natuurlijk niet voor niets. Het kan geen kwaad om dat zelf uit te voeren na installatie van Windows of zoals Schoone schrijft: voor het maken van een image.

De pagefile (het 'virtueel geheugen') wordt gebruikt om het snelle RAM-geheugen te ontlasten zodra deze vol begint te lopen: gegevens worden dan tijdelijk naar het bestand PAGEFILE.SYS op de interne schijf weggeschreven zodat het RAM- geheugen beschikbaar blijft voor alle andere activiteiten. Beschikt de computer over veel RAM-geheugen (2 GB of meer) en draaien er geen programma's met een groot geheugengebruik, dan kan eventueel het virtueel geheugen worden uitgeschakeld.

Het komt ook niet bij mij op want dan kan je waarschijnlijk haast jou eigen foto's niet meer bekijken maar de pagina omvat alle mogelijkheden om ruimte te winnen. We kunnen niet oordelen over de omstandigheden van iedereen. Laatst was ik op een kantoor en ik zag daar computers. Ook ken ik mensen die ze thuis nodig hebben voor hooguit één of twee taken. Kent u nog die computers waarvan de BIOS niet toestaat dat er een grotere harde schijf geplaatst wordt?

Maar... De tegenstanders van defragmenteren (mockers zeg ik nu) daag ik dan uit om dit automatisch defragmenteren van Windows besturingssysteem te weigeren en de instellingen zo te gaan wijzigen dat dit voortaan op hun computer niet meer zal gebeuren. Zie de aanwijzingen hier onder.

De defragmentatietool van Windows doet zijn werk net zo goed als of zelfs beter dan andere tools voor het defragmenteren van de (systeem)bestanden. Er hoeft dus geen gebruik te worden gemaakt van alternatieve tools! Wordt toch gebruik gemaakt van een alternatieve tool, deactiveer dan via de knop Instellingen wijzigen de optie Gepland uitvoeren (aanbevolen) zodat wordt voorkomen dat de bestanden wekelijks naar een nieuwe locatie worden verplaatst.
 
Win old

Dacht dat ik een simpel vraagje stelde.....:eek::shocked::shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan