Snelle toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ineens is de inhoud in "snelle toegang" verdwenen.

Ik tracht diverse mappen naar snelle toegang toe te voegen, maar dat lukt niet.

Wat deed ik verkeerd ?
 
Zijn de privacy instellingen gewijzigd?

In elk geval controleren of de instellingen bij Mapopties het snel toegang via dit onderdeel, recente locaties, toestaan. Anders het opnieuw inschakelen. Beide staat hier, in het eerste deel van de pagina, beschreven:

https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner.html
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje:
Heb dit dus opgelost met het eerste deel van de uitleg van schoonepc. Moet het gedeelte (aanpassing van register) ook worden uitgevoerd ? Indien "ja", waarvoor dient dit dit ?
 
Fijn en schiet maar hoor.
Zoals op onderstaande afbeelding te zien is, sla ik een tekst document op en krijg dan de keuze aan de linker kant om naar bepaalde plaatsen te springen. Wanneer Recente locaties daar niet (vaak even later) bij komt te staan dan moet deze mogelijkheid opnieuw toegevoegd worden als u daar prijs op stelt.

Het deel van de uitleg daarna handelt over het "onzichtbaar" maken van, hiervoor uitgezonderde, mappen. Dat is voor als je het veel gebruikt en het bestaan van enkele mappen persoonlijk is of dat die om een andere reden niet in deze lijstjes voor hoeven te komen.

Knipsel Recente Locaties.JPG
 
Als ik in het register de tweede sleutel "HKCR\Wow6432Node\CLSID\{22877a6d-37a1-461a-91b0-dbda5aaebc99}\ShellFolder" eveneens wil aanpassen krijg ik bij Attributes de volgende melding:Attributes.jpg
Denk niet iets verkeerds te hebben ingevoerd, maar wat doe ik hier mee.
 
Ik kan het prima bewerken maar er is een machtiging nodig.
Het nut snap ik er alleen niet van want Recente Locaties zie ik staan bij Opslaan als (met de waarde op 20040000) en dat blijft ook zo met 70010020. Het zal wel door de tijd achterhaald zijn wanneer deze handeling niet nodig is.

Blijft de vraag of u Recente locaties niet ziet staan, zoals op de afbeelding in mijn eerdere post.

Met deze aanpassing is het echter nog niet mogelijk de map Recente locaties vanuit een programma met het venster Opslaan als te openen. Open daarvoor met de registereditor de registersleutel HKCR\CLSID\{22877a6d-37a1-461a-91b0-dbda5aaebc99}\ShellFolder, klik met rechts op de sleutel ShellFolder, optie Machtigingen, knop Geavanceerd, link Wijzigen, typ in het tekstvak administrators in, knop Namen controleren, knop OK, knop OK. Selecteer vervolgens de groep Administrators, activeer de optie Volledig beheer in de kolom Toestaan en bevestig met de knop OK. Wijzig tevens de registerwaarde Attributes in 70010020 (in plaats van 20040000). Herhaal tot slot deze procedure voor de registersleutel HKCR\Wow6432Node\CLSID\{22877a6d-37a1-461a-91b0-dbda5aaebc99}\ShellFolder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan