Outlook Automatisch PDF en Excel bijlagen printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jussie

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Berichten
23
Goedenavond,

Ik zit met een vraag, we krijgen regelmatig mails met opdrachten van een klant in de gezamenlijke mailbox. Deze mails bevatten een variabel aantal PDF bestanden en altijd 1 excel bestand. Ik wil dat automatisch eerst 1 x het excel bestand wordt uitgeprint, en vervolgens 4 exemplaren per PDF file er achteraan.
Om de controle erop te houden dit niet direct als de mails binnen komen maar bijvoorbeeld als ze in een bepaalde archiefmap gesleept worden of iets dergelijks.
Nu zitten er weleens tussen de 5 en de 15 PDF bijlage´s bij en het kost veel tijd om dit handmatig per attachement te doen. Belangrijk is wel dat het excel bestand als eerste geprint word omdat we dan het onderscheid tussen de opdrachten kunnen volgen na het uitpringen. Excel is dus eigenlijk soort van voorblad.

Kan dit met VBA en hoe dan?

ben heel benieuwd of iemand hier iets mee kan. Alvast heel erg bedankt !

gr. Jussie (Jorno)
 
Hallo Jorno,

Je merkt al aan het aantal reacties dat dit (waarschijnlijk) een complexe vraag is.

Wat je in ieder geval kan doen is duidelijke werkafspraken maken met de personen waarmee je de gezamenlijke mailbox deelt.
Je kunt er in Outlook ook voor zorgen dat zodra de email binnenkomt (van de desbetreffende klant) deze automatisch naar een map wordt doorgezet (bijv "Nog te verwerken").
Waarschijnlijk zijn er ook nog wel geavanceerde opties binnen Outlook om emails (incl bijlagen) automatisch op te slaan in een map.
(Ik kan helaas nu voor je kijken aangezien ik thuis geen Outlook gebruik). Anders had ik het misschien wat explicieter aan kunnen geven.

Over hoeveel emails hebben we het hier trouwens?
Wellicht kun je ook afspraken maken met de klant (als je een goede relatie hebt) dat die het wat anders aanleveren?

Ik doe zelf vrijwel niets met Vba Outlook, dus ik kan je helaas niet verder helpen.
 
Hoi Jos,

Dank voor je bericht en je tips! We krijgen per week tussen de 30 en de 40 mails per week binnen.

Ik ga denk ik op zoek naar een stukje software of als iemand op dit forum nog een idee heeft hoor ik het graag.

Gr. Jorno
 
Hoi jos,

Super bedankt voor deze tip! Ik ga het dit weekend eens bekijken, toppie

Gr. Jorno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan