Secties van een word-doc pas zichtbaar bij keuze van een inhoudsbesturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
91
Ik ben een formulier aan het maken die de invuller van het formulier door een procedure leidt, door middel van de door de invuller gekozen optie van een inhoudsbesturingselement.

Ik wil het formulier opbouwen met het gebruik van verschillende inhoudsbesturingselementen ( selectievakje of keuzelijsten) Door de gegeven antwoorden wordt de invuller naar de volgende vraag geleidt die van toepassing is op zijn/haar antwoord.

Er kunnen dus bij een keuze stappen in het formulier worden over geslagen, en die wil ik dan het liefst ook niet inzichtelijk hebben voor de invuller.

Dus stel er wordt bij vraag 1 een keuze A, B, C gevraagd.
A => ga door naar vraag 2
B=> ga naar vraag 5 (Vragen 2 t/m 4 worden ook niet zichtbaar op het formulier)
C=> ga naar vraag 12 (Vragen 2 t/m 11 worden niet zichtbaar op het formulier)

etc etc

IS het mogelijk om hoofdstukken of secties aan te geven in een Word-document die ingeklapt blijven bij een bepaalde keuze van een inhoudsbesturingselement? Of moet ik een andere applicatie gebruiken? Alle tips zijn welkom

Ik heb geprobeerd een opzetje te maken in de bijlage.
 

Bijlagen

  • Helpmij_Aanvraag formulier.odt
    5,2 KB · Weergaven: 37
Je bijlage heeft de extensie 'odt'. Word heeft voor sjablonen de extensie .dot(x). Is het de bedoeling dat we de bijlage hernoemen? Zo ja: naar wat?
 
Even terug naar de vraag: je kunt met Verborgen tekst werken als je snel via een formulier vragen wel/niet wil laten zien, maar dat is een beetje slordig werken omdat de gebruiker met één knop de verborgen tekst alsnog kan zien in het document. En ook kan afdrukken. Ik zou dan eerder overgaan op een formulier waarin je alle vragen en antwoorden kunt routeren, en die vervolgens met een druk op de knop in een (nieuw) document kunt plaatsen. Je genereert de vragenlijst dus a.d.h.v. de ingevulde antwoorden.

Zelf maak ik vragenlijsten in Access, omdat dat veel handiger werkt, en je de antwoorden ook gelijk netjes kunt opslaan in een database. Want dat aspect heb je nog niet benoemd, maar ik neem aan dat je met de antwoorden ook nog wel wat wilt gaan doen :).
 
Het is inderdaad de bedoeling dat de vragen gerouteerd worden aan de hand van de ingevulde antwoorden.

Ik heb 0,0 ervaring met Acess. Hoe gaat dit dan in zn werk? zijn hier sjablonen voor?
 
Er zijn uiteraard meerdere opties die naar een oplossing kunnen leiden. Access heeft inderdaad wel een geautomatiseerd proces dat het makkelijk maakt om de data te versturen en terug te lezen, maar je zult een hoop zelf moeten maken/intellen. Zoals de tabellen en de formulieren. Dat doet Word uiteraard ook niet voor je. :). Ik heb ook wel eens iets met Excel gedaan, dat ik dan gebruik om een specifieke postbus/mailmap uit te lezen en de antwoorden dan op te slaan. Maar ook dat is een hele hoop programmeerwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan