• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voorwaardelijke opmaak getal automatisch roodkleuren als datum verlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeastLife

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2018
Berichten
48
Beste,

Dit excel is een bijvoorbeeld overzicht. en zit getallen met VBA in.
Stel nu dat het nu 11 maart vandaag is. En op 13 maart staat iets in de planning. Dan zou hij oranje moeten staan. Maar wat nu als er niets in de planning verandert en het is nu 14 maart. Verandert die oranjekleur dan automatisch in het rood omdat de planning niet is uitgevoerd. Is dit mogelijk?

Ik heb alles probeerd met voorwaardelijke opmaak en lukt mij niet. kan iemand mij helpen?

Gr David
 

Bijlagen

  • bijvoorbeeld excel voorwaardelijke opmaak .xlsm
    19,5 KB · Weergaven: 39
Zie bijlage. Doet dit wat je wilt?
 

Bijlagen

  • bijvoorbeeld excel voorwaardelijke opmaak (AC).xlsm
    20,1 KB · Weergaven: 45
Ja, dit is hem wat ik bedoel, dank je AlexCEL. je bent topper

is ook mogelijk als inplanningdatums (van en tot) ingevuld en wordt vakje gekleurd?
 
Als je vraag is: "is het mogelijk om een vakje te kleuren als de bijbehorende datum binnen een bepaalde periode valt?", dan is het antwoord: jazeker.
 
Er is van alles mogelijk, je moet wel aangeven wat je wilt dan...

Zie bijlage voor inspiratie en studiedoeleinden.
 

Bijlagen

  • vb excel VO (AC).xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 40
Er ziet goed uit met voorwaardelijk opmaak... eigenlijk wil ik graag 3 of meerdere inplanning per persoon per jaar.
als ik datum ingevuld in een dialoog dan komt een getal in de kalender. zou dit lukken?
 
Begin maar eens een Excel-voorbeeld te maken met wat je wilt. Kan handmatig ingekleurd worden. Zo blijft het een beetje gokken.
 
Prima, ik zal morgen een excel maken als bijvoorbeeld. dank je voor steunen.
fijne avond :)
 
Hoi Alex, Ik ben er weer, had druk op het werk.

Goed, hier heb ik weer een excelbestand met bijvoorbeeld gemaakt.

Graag getallen gebruiken als voorwaardelijk opmaak en behouden want het getal is ook voor berekenen en koppelingen. (dat staat niet bij in een bv Excelbestand)

Hopelijk kan jij het voor mij :)
 

Bijlagen

  • vb excel getallen.xlsm
    32,7 KB · Weergaven: 39
Dat wordt een VBA oplossing. Genoeg experts hier die er waarschijnlijk wel iets mee kunnen.
 
Oke Alex, bedankt voor een hulp. Dat heb ik stuk geleerd van jou.

Hopelijk komt iemand mij helpen met VBA oplossing.
 
Met VBA:

Code:
Sub VenA()
  a = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties(21)
  t = Split(ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties(3), ",")
  MsgBox "Hallo mijn naam is:" & t(1) & " " & t(2) & " " & t(0) & Chr(10) & "ik stel deze vraag namens het " & a & Chr(10) & "voor de afdeling: " & t(3)
End Sub

Blijkbaar begrijpt er geen ministerie wat de medewerkers doen.
 
Met VBA:

Code:
Sub VenA()
  a = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties(21)
  t = Split(ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties(3), ",")
  MsgBox "Hallo mijn naam is:" & t(1) & " " & t(2) & " " & t(0) & Chr(10) & "ik stel deze vraag namens het " & a & Chr(10) & "voor de afdeling: " & t(3)
End Sub

Blijkbaar begrijpt er geen ministerie wat de medewerkers doen.

Nee, Dit is voorbeeld van een Excel en heeft niks meemaken met de medewerkers. Het Bedrijvennamen mag ook plaats i.p.v. medewerkers. ik wilde alleen een functie van keuzelijst en datum in te vullen met VBA leren hoe dit VBA maken.

VBA: twee keuzelijst kiezen en datum van/tot invullen. Na ingevuld komt getallen in een lege cel waar datum van en tot moet staan (Dit VBA moet ik hebben)

Kan je mij daarmee helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan