van Sata naar SSD met schone install

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi allen.
Ik wil de 500gig sata schijf verruilen met een 120gig ssd schijf EN een schone installatie doen.
Hoe kom ik achter de product keys van windows die ooit gebruikt zijn om mijn windows te installeren.
Dit was bij de aankoop natuurlijk al gedaan. Kan het trouwens wel wat ik wil???
En ja, ik weet dat er gekloond kan worden maar dat sluit ik nu even uit puur vanwege de vraag.
Deze laptop was al overgestapt van w 8 naar w 10. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.

Groeten, Dump.
 
Laatst bewerkt:
Ding is al digitaal geactiveerd, installeren zonder key's in te geven zou moeten werken.
 
Inderdaad, gewoon installeren, bij invoeren van de cd-key klik je op de keuzeknop "ik heb geen licentiecode o.i.d. en dan gewoon de installatie voortzetten.
Windows wordt dan normaal geactiveerd zodra er een werkende internetverbinding is :thumb:
 
Kan ik er gewoon een ander type schijf in zetten en dan een schone installatie doen?

Zo ja. Download ik dan eerst een windows 10 cd/dvd versie via MS en brand ik die dan.
En daarna opstarten via de cd/dvd?

Dat zou dan wel heel makkelijk zijn.

Groeten, Dump.
 
Als toevoeging.
Ik had hem al overnieuw geïnstalleerd via het systeemherstel.
En dan bedoel ik niet de optie, fabrieksinstellingen herstellen.
Ik neem aan dat je deze optie niet bedoeld?
Groeten, Dump.
 
Oke. Ik ga een en ander overwegen hoe verder te handelen.
Nog 1 vraag.
Mocht ik een kloon willen maken van de oude sata 500gig naar de nieuwe ssd 120 gig.
Welk gratis (liefst Nederlands maar hoeft niet perse) programma doet dat het makkelijkst in overweging nemend dat ik van groot naar klein ga?

Groeten, Dump.
 
O.a. Minitool kan dat, maar Macrium Reflect volgens mij ook..
 
Mag ik jullie hartelijk danken voor de gegeven antwoorden.
De install staat inmiddels op een schone usb stick en als de tijd daar is ga ik er mee aan de gang.
Fijne dag allen.
Groeten, Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan