• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplaatsen 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Berichten
764
Beste,

met het onderstaande bestandje lukt het (dankzij jullie hulp)
om gegevens over te zetten
Als je op een naam klik in kolom A van tabblad Aanvraag 1
en vervolgens op Ja (msgbox) wordt de juiste waarde achter de juiste naam gezet in tabblad Controle
Dit werkt perfect.
Maar..
Als ik in tabblad Aanvraag 1 een dikke honderd getallen en namen heb staan is het wel even werk om alles over te zetten

Kan het ook in 1 keer middels een button? die heb ik er voor het gemak alvast bij gezet :)
Don
 

Bijlagen

  • verl2.xlsm
    24,1 KB · Weergaven: 30
Zoiets?
Code:
Sub tsh()
    Dim RngA As Range, RngC As Range
    
    With Application
        .EnableEvents = False
        Set RngC = Sheets("Controle").Columns(1).SpecialCells(2)
        Set RngA = Sheets("Aanvraag 1").Columns(1).SpecialCells(2)
        RngC.Offset(, 2) = .Index(RngA.Offset(, 1), .Match(RngC, RngA, 0))
        .EnableEvents = True
    End With
End Sub
 
of als je een gedeelte wilt overzetten:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    For Each cl In Selection
        Sheets("Controle").Cells(Application.Match(cl.Value, Sheets("Controle").Range("A1:A133"), 0), 1).Offset(, 2) = cl.Offset(0, 1).Value
    Next
End Sub
 
Beide bedankt voor jullie bijdrage, #2 is precies wat ik vroeg en werkt perfect:thumb:
De oplossing van #3 krijg ik nog niet aan de praat als ik 1 naam selecteer dan werkt het wel maar zo ver was ik al
Maar het is zeker een mooie optie om via CTRL een aantal namen de selecteren en vervolgens te verplaatsen
 
TimSel

ik probeer het in mijn file te verwerken maar ergens gaat het toch fout
wil graag via de button dat de getallen van kolom B (tabblad Aanvraag 1) gekopieerd worden naar kolom Q van tabblad Chauffeurs
maar vergelijken met de waarde van kolom J (groene cellen) en niet van kolom A zoals dat nu het geval is
 

Bijlagen

  • verl21.xlsm
    65,2 KB · Weergaven: 15
zo?
 

Bijlagen

  • verl21 (1).xlsm
    54,7 KB · Weergaven: 16
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim RngA As Range, RngC As Range
    
    With Application
        .EnableEvents = False
        Set RngC = Sheets("Chauffeurs")[COLOR="#FF0000"].Range("J2:J" & Sheets("Chauffeurs").Cells(Rows.Count, 10).End(xlUp).Row)[/COLOR]
        Set RngA = Sheets("Aanvraag 1").Columns(1).SpecialCells(2)
        RngC.Offset(, [COLOR="#FF0000"]7[/COLOR]) = .Index(RngA.Offset(, 1), .Match(RngC, RngA, 0))
        .EnableEvents = True
    End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan