E-mail-instellingen combineren, gaat niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Goedenavond,

Ik heb weer eens een vraag. Ik maak gebruik van Office- en dus ook Outlook 2016. Daarnaast heb ik 2 e-mailadressen: één Gmail- en één HCCnet-account. Tevens heb ik thuis Ziggo, maar ik heb géén e-mail-account bij Ziggo. Onlangs heb ik mijn PC "vanaf scratch" opnieuw moeten installeren.

Binnen Outlook verzend en ontvang ik mijn Gmail. Binnen Outlook ontvang ik tevens de mail afkomstig van HCCnet die Gmail keurig netjes van de HCC-webserver haalt en doorstuurt naar- en via mijn Gmail-account. Het vanuit Outlook versturen van een mail onder mijn HCCnet-account lijkt mij niet meer te lukken; terwijl het (vóór de herinstallatie) wel gewerkt heeft. Mijn HCCnet-account geef ik de inkomende email-instellingen, zoals door HCCnet opgegeven:

Inkomende mail POP3 server:

Servernaam: pop.hccnet.nl,
Poort: 110 995
Beveiliging: STARTTLS SSL/TLS
Gebruikersnaam: Jouw HCC account naam
Authenticatie: Jouw HCC account wachtwoord

Omdat ik gebruik maak van Ziggo, moet ik natuurlijk de uitgaande email-instellingen van Ziggo gebruiken die onderstaand van de Ziggo-site zijn gekopiëerd:

Uitgaande serverinstellingen


  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Toch krijg ik binnnen Outlook nu steeds een foutmelding bij de mailverzending vanaf mijn HCC-account. Ik heb alle types versleuteling geprobeerd en meerdere combinaties, voor zover mogelijk, maar ik kom er niet uit. Kunnen jullie mij misschien aangeven wat ik hier mis?

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Groeten,

Rob. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je de HCCNet mail via Gmail ontvangt moet je dat imho ook in Outlook zo ophalen via Gmail en daarvan de gegevens invullen? Waarom doe je het anders?

Als je HCCNet wilt verzenden moet je dat niet als zigg doen maar met authentificatie via HCCNet.
https://www.hcc.nl/smtp

Probeer dat eerst voordat je aan Ziggo begint (zou wel moeten kunnen).

Nog meer help staat op HCCnet, maar eigenlijk moet je ook de hulp van Gmail opzoeken.
 
Hallo jongens,

Sorry voor mijn verlate reactie maar ik ben nog even wat verder wezen zoeken. Via de mail server van https://Outlook.live.com, lukt het mij wel om een mail onder mijn HCCnet account te versturen. De instellingen die op de site worden weergegeven zijn de volgende:

Screenshot.png.

Als ik deze instellingen binnen Outlook op mijn computer instel, dan worden er bij het testen van de accountinstellingen geen foutmeldingen gegeven; er verschijnen twee keurig groene vinkjes.

Het vreemde is dan weer echter wel, dat bij het uiteindelijk verzenden van een e-mail met mijn HCCnet account, de mail in mijn outbox blijft staan en gewoon niet fysiek wordt verzonden... (??) :confused: Eveneens zie ik dan weer een foutmelding verschijnen onder in mijn scherm, en als ik daarop klik, dan is dit de boodschap:


Screenshot_1.png


Ik sta nog altijd open voor suggesties...

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Rob. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie man. Ik ga dat nog eens proberen. Toegegeven, ik heb deze weg al eens bewandeld - maar misschien zag ik wel dingen over het hoofd. Ik houd je in ieder geval op de hoogte. ;)
 
Mss poort 587 met start.....zie weblink boven gebruiken? Ze zullen niet voor niets deze twee opties geven.
 
Het lijkt mij allemaal niet te lukken. Ook niet met een nieuw profiel; ik heb dat de afgelopen dagen ook al geprobeerd, maar het probleem bleef. Ik kan natuurlijk er voor kiezen om mijn hele pc vanaf scratch weer opnieuw te gaan inrichten, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Ik ga (voorlopig) het probleem nu maar omzeilen door alleen maar (standaard) binnen Outlook mail te versturen met mijn Gmail account. Zoals gezegd. De mail die naar mijn Hccnet wordt toegestuurd, wordt keurig door Gmail binnengehaald, zo feitelijk is er dus niet echt een probleem.

Mijn HCCnet account moet ik uiteraard wel binnen Outlook blijven behouden omdat Outlook zichzelf om dat profiel heen heeft geïnstalleerd; al mijn afspraken worden met mijn smartphone namelijk ook binnen Outlook in mijn Hccnet Agenda opgenomen, verwerkt en gewijzigd.

Maar, toch nog een vraagje: Nu Gmail als mijn standaard email account is ingesteld, blijft Outlook (denk ik) nog altijd proberen om mijn HCCnet account aan te spreken om mail te verzenden. Zie onderstaande boodschap:


Screenshot_1.png


Weten jullie of- en hoe ik het nu "het aanspreken van mijn HCCnet account" door Outlook kan laten stopzetten tijdens mijn mailwisseling, zonder dat ik daarvoor mijn account moet verwijderen? Als dat lukt, dan heb ik wellicht ook die foutmeldingen niet meer.

Ik hoor weer graag van jullie.

Alvast dank voor het meedenken. :thumb:

Rob. ;)
 
Mijn Office/Outlook 2016 werd inmiddels automatisch geupdate naar Office 365. Ik weet niet of dat heel veel verschil zal uitmaken? Ik ga jpuw tip nog wel even proberen (scanpost.exe); maar volgensw mij heb ik dat ook al een keer gedaan. Ik geloof dat er ook een office 365 uitvoering is. Ik ga het allemaal nog een keer doen. Wordt vervolgd...:rolleyes:
 
Oké, ik ga dat allemaal even bestuderen; sowieso ontzettend bedankt voor het meedenken!

BTW: Weet jij trouwens of Outlook is te vertellen dat het een bepaalde mail account met rust moet laten tijdens de mailwissing via een andere account? Ik zag in de accountinstellingen van HCCnet binnen Outlook géén manier om dat stop te zetten, door bijvoordbeeld de POP- of SMTP-servers NIET weer te geven. In dat geval kan de account volgens mij ook helemaal niet geconfigureert worden...
 
Nogmaals dank kerel, voor het meedenken. Uiteraard geldt dit ook voor jullie beiden. :thumb:

Groeten,

Rob. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan