gegeven uit Query komt niet in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
528
Beste ontwikkelaars,

Ik heb in mijn Formulier een Combobox op basis van een tabel.

Tabel : TabelOpmerkingen die als volgt is opgebouwd :

OpmerkingID, Nummer, Benaming. De waarde "Nummer" is : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 10-A, 10-B, 10-C tem 10-I (De nummers 1 - 9 verwijzen naar een standaardopmerkingen en vanaf 10, 10-A, ... zijn het diverse opmerkingen die door de gebruiker worden geformuleerd.

In de combobox (Opmerkingen) op het formulier is enkel Nummer en Benaming zichtbaar (Column count 3 - Widths 0cm,2cm,15cm) en het gegeven van kolom 2 (Nummer) is dan zichtbaar op het formulier.

Opmerking in Form.JPG

Ik heb een query op basis van verschillende tabellen met dus ook de tabel Opmerkingen en specifiek het gegeven 'Nummer" uit die tabel.

Opmerking in Query.JPG


So far so good....


Wanneer ik echter mijn rapport aanmaak basis van de query zie ik in het veld "Opmerkingen" de "OpmerkingID" en niet het gegeven uit "Nummer" zoals zichtbaar in het formulier en query.

Opmerking in Rapport.JPG


Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?


Thanks

Greetz

Pascal
 
Ik heb ondertussen toch een oplossing gevonden :

In de query heb ik het volgende gedaan :

Ik heb een Join gecreëerd met de Primary Key (OpmerkingID) uit de tabel Opmerkingen met het veld Opmerkingen uit de andere tabel.

Ik heb dan het veld "Nummer" (wat ik uiteindelijk nodig heb) uit de tabel Opmerkingen gebruikt als gegeven in de query en het Rapport (i.p.v. het veld opmerkingen uit de andere tabel) en het werkt...


Greetz

Pascal
 
Is de enige (en juiste) oplossing :). Je was er zelf al achter gekomen dat je werkellijke data ziet. En dat je dus de brontabel moet opnemen in de query om ook andere gerelateerde velden te zien, zoals [Nummer] en [Benaming]. Dat is ook precies waar queries voor zijn bedoeld: gegevens samenbrengen uit meerdere tabellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan