Opgescheept met 3 TROJAN virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
108
Bij een bezoek aan een dubieuze site “ hesgoal” en het wegklikken van een popup ineens drie TROJAN virussen binnengehaald.
PC gescand met mijn NORTON en geeft aan dat alles perfect in orde en veilig is. Liveupdates steeds geinstalleerd .
Toch krijg ik telkens talrijke popup mededelingen van allerlei slag.
Weet iemand een adequate oplossing om deze virussen te verwijderen?
 
Begin met het volgende
Download
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
Als administrator uitvoeren.
Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
Je kan eventueel het logbestand posten.
(Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Laat me weten of het probleem is verholpen.(ik ken nog een paar mogelijkheden om dergelijke troep te verwijderen.
Bij een bezoek aan een dubieuze site
Om dit te vermijden kan je McAfee siteadvisor gebruiken. (gratis)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snel reageren , ik heb uw instructies gevolgd, en er is inderdaad wel wat gecleand maar ik blijf nog steeds een popup melding van 3 virussen trojan krijgen.
mvg
 
Zoals ik het lees is dit reclame voor een malware scanner omdat er zogenaamd "3 trojaanse virussen op uw computer werden gevonden."

Dat programma zou ontdekt moeten kunnen worden met AutoRuns van Sysinternals. Dat stelt een lijst op van alles wat opstart op de computer. Vaak ook verbergt deze soort malware zichzelf niet en staat het als een onbekende add-on bij Add-ons en Extensies van de Internet browser. Kwaadaardig is het meestal niet maar het kopen van een geadverteerd programma klopt natuurlijk geld uit de zak.
 
Dat zou wel eens kunnen , want norton of adware of ZHP kan niets vinden en geeft telkens veilig. Ik krijg telkens rechts onderaan een popup bericht in het Frans om 3 virussen te verwijderen. Wanneer ik verder ga wordt ik doorgestuurd naar een site "One Safe PC Cleaner" te betalen.
Ik heb autoruns gedownload en uitgepakt, maar ik weet er niet goed raad mee?
Bedankt voor de reactie
 
Kijk eens op de tabbladen (3) van CCleaner > Gereedschap > Opstarten of je daar die naam ziet van het programma of fabrikant en schakel deze daar dan uit.
 
Blijkbaar is alles opgelost .Allen bedankt voor de goede raad .
 
Er was geen sprake van een bedreiging. Dit is hoogstwaarschijnlijk een notificatie van een programma dat verbinding kan maken met internet. In de Firewall (verkeersregels) kun je daar bij dat programma (.exe) deze blokkeren. Dan kan geen verbinding meer gemaakt worden met internet en ben je verlost van dit soort notificaties.
 
kijk eens naar de extensies in je browser, waarschijnlijk zit daar nog ergens een boosdoener!
 
Weet iemand een adequate oplossing om deze virussen te verwijderen?
Een goede image v/d harde schijf terug zetten en je weet meer zeker dat je alles kwijt bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan