Notebook air start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
114
Mijn Macbook Air A1465 wil niet meer opstarten.
Als ik heb opzet kom ik bij de inlogaccount, maar hij vraagt zelfs mijn paswoord niet meer, ik krijg enkel zo'n vreselijk geluidje te horen als ik mijn account aanklik.
En als ik tijdens het opstarten Cmd + R indruk kom ik wel op het OS X-hulpprogramma's scherm maar daar kan ik niets aanklikken, enkel met de muis wat rond schuiven. De bedoeling was om hem terug naar fabrieksinstellingen te brengen.
Ik heb ook al Opties + Cmd + P + R (reset van NVRAM of PRAM) gebruikt in de hoop dat er toch enige beweging in zou komen, maar dat is niet.

Nu moet ik er wel eerlijk aan toevoegen dat ik mijn paswoord niet meer juist weet, en na ettelijke pogingen ben ik bij het vreselijk geluidje terechtgekomen.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft, of de kennis om dit probleem op te lossen?
 
Je kunt het volgende nog proberen.
Haal de stroom eruit en druk de powertoets in en wacht even.
Sluit dan de stroom weer aan met de powertoets ingedrukt. Wacht dan 10 seconden, laat de toets los en druk hem weer even in. Laat de laptop nu verder opstarten. Kun je nu wel opties selecteren herstelconsole? Kies dan voor de terminal en voer de stappen uit de link uit:
https://www.appletips.nl/os-x-het-wachtwoord-van-een-gebruiker-wijzigen/
Lukt het nog niet, dan kan het zinvol zijn om nogmaals de VRAM/PRAM te resetten. Mogelijk krijg je dan alsnog toegang tot de console.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost, bedankt voor alle hulp. Fantastisch !!!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan