PC wil niet afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
82
Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn pc, hij wil namelijk niet afsluiten. Wanneer ik de pc afsluit, doet hij wat hij normaal hoort te doen. Schermen verliezen signaal, toetsenbord en muis verliezen stroom, ventilatoren vallen uit. En dan begint de HDD weer te draaien en start de pc weer op. Dit blijft hij continue doen. Enigste manier om de pc echt uit te zetten is de powerknop ingedrukt te houden om hem op deze manier uit te zetten. Zoals je je kan voorstellen is dit best vervelend.

Ik heb de drivers van Intel (Rapid Storage Driver en Management Interface) al verwijderd en ook bij energiebeheer de optie snel opstarten uitgeschakeld. Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?
 
Ongewild starten

Kan veel oorzaken hebben. Ik zou eerst eens in de BIOS kijken of b.v. StartOnLAN o.i.d. niet Enabled is.
En als je de pc uitzet door EENMAAL op de ON/OFF button te drukken?
 
De soort Power Management in de BIOS wil wel eens conflicten geven, misschien zodat het altijd denkt dat het uitschakelen een slaapstand is waar een apparaat het dan meteen uit haalt. Windows kan zelf het energie beheren dus als er in de BIOS staat "S1" of "S2" of "S3" dan proberen het gewoon helemaal uit te schakelen.

Er dan even op letten dat er niet komt te staan dat de BIOS niet kan worden opgeslagen of terug gaat naar Standaard waarden.
 
Probeer het eens te achterhalen d.m.v. de schone opstart.
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Hulpprogramma's" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alle items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.
  • Herstart na het uitschakelen van 1 item en zodoende kan je de boosdoener ontmaskeren
 
Niks heeft geholpen helaas, waar het wel toe heeft geleid is dat ik Windows opnieuw kon installeren omdat mijn C schijf vergrendeld was. Mocht hij zometeen weer niet willen afsluiten dan breng ik hem wel naar de lokale computerwinkel..
 
Hallo

"Ik heb een probleempje met mijn pc, .... etc ... enig idee wat de oplossing kan zijn?


Dergelijke problemen zijn meestal motherboard / chipset , win x drivers gerelateerd ...

Oudere motherboards (win x.p. /win7/8 ,etc ...) , die niet ondersteund worden door win 10.

Jammerlijk genoeg wordt de motherboard fabrikant, alsook typenr door u niet vermeld ... , dus zelfs als zouden we de drivers voor u willen opzoeken , indien bestaande , kunnen we niet , door ...onvolledige info ....

Zelf eens kijken bij fabrikant merkloze motherboard ...???

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan