• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedemorgen,

M.b.t. het bijgevoegde bestand heb ik de volgende vraag: in blad 1 kan ik nu in cel E2 aan de hand van een invoer heel makkelijk een naam selecteren waarnaar ik op zoek ben. Bijvoorbeeld, als ik op zoek ben naar de Jermain, dan typ ik in cel E2 bijvoorbeeld "ai" in en hij verschijnt in de tekstbox onder cel E2. Vervolgens dubbelklik ik op zijn naam en zijn naam wordt overgenomen in cel C2.

Dit wil ik nu ook kunnen doen in blad 2. Dus als ik in blad 2 in cel E2 bijvoorbeeld "eo" typ, dan moet hij alle namen laten zien in het tekstbox die "eo" bevatten. Echter, op één of andere manier pakt hij dit niet.

Ik heb wat dingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Ik heb in blad 3 al wel een extra kolom in kolom F toegevoegd waarvan ik denk dat die nodig is om het genoemde probleem op te lossen. Het zit hem waarschijnlijk in de macro.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?

Vriendelijke groet
 

Bijlagen

  • Lijst - antwoord.xlsm
    36,1 KB · Weergaven: 27
Excuses, maar dit is de juiste bijlage.
 

Bijlagen

  • Lijst - antwoord.xlsm
    53,6 KB · Weergaven: 33
Je hebt de listbox gekoppeld aan het bereik 'naam'. Deze verwijst naar kolom E. Je zal dus een nieuw bereik moeten koppelen.

Je kan het geheel ook gelijk met VBA afhandelen.
 

Bijlagen

  • Lijst - antwoord.xlsm
    40,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Via bv advanced filter kun je de lijst nog ontdoen van dubbele namen dat scheelt ca 100 namen
 
VenA,

Ik probeerde de benaming van de werkbladen aan te passen, maar dan pakt hij voert hij de macro niet meer uit. Weet jij hoe ik dit goed kan zetten?

Ik weet waar ik in VBA de benaming van de werkbladen moet aanpassen, maar hij geeft ook aan dat er een fout dan zit in de textbox welke mij niet lukt om op te lossen.

In de bijlage heb ik het nieuwste bestand toegevoegd.

Vriendelijke groeten
 

Bijlagen

  • Lijst - antwoord v2.xlsm
    44,3 KB · Weergaven: 20
Je ziet toch welke regel er geel kleurt? Waar zal het dan fout gaan?

Code:
ar = Sheets("3").ListObjects(1).DataBodyRange
Code:
ar = Blad3.ListObjects(1).DataBodyRange
Code:
ar =Sheets("PERSONEEL").ListObjects(1).DataBodyRange

Zit jouw Capslock soms vast? Alles met hoofdletters bijzonder net als al die dubbele namen.
 
Bedankt! Ik ga het doorvoeren.

De achternamen heb ik uit het bestand gelaten. Vandaar dat je dubbele voornamen ziet ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan