Partitie splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Mijn PC, met Win 10, heeft een SSD van 128 GB en een HDD van 1 TB. Op die HDD heb ik reeds enkele programma's geïnstalleerd maar ik wil nu de HDD splitsen in 2 delen: een deel voor programma's en een ander deel voor "mijn documenten". Ik heb daarvoor Easeus Partition Masters geïnstalleerd en ook gebruikt. Echter, bij vergroten/verkleinen/verplaatsen is het uiteindelijk resultaat dat mijn D-partitie verkleind is maar de rest van mijn HDD als volgt wordt aangeduid: Bestandssysteem: NIET TOEGEWEZEN en Type: ONGEBRUIKT. Ik vind die niet toegewezen partitie uiteraard ook niet terug in 'Apparaten en Stations". Hoe kan ik nu die "niet-toegewezen" partitie wel toewijzen?
 
Maak even een screenshot die je hier neerzet.

Niet toegewezen ruimte dien je eerst in te delen en er een schijfletter aan hangen.
 
Aan Femke, bedankt maar ik had dit reeds geraadpleegd maar dit hielp me niet verder.

Lange Pier, Hierbij de gevraagde screenshots. nummer 3 is een shot van vóór het het splitsen van de partitie D, nummer 4 en 5 van na. Zoals je op 5 kan zien is de D-partitie verkleind maar van de andere partitie (niet toegewezen ruimte) is niets te merken. Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven,
 

Bijlagen

  • Schermopname (3).png
    Schermopname (3).png
    104,3 KB · Weergaven: 65
  • Schermopname (4).png
    Schermopname (4).png
    107,3 KB · Weergaven: 83
  • Schermopname (5).png
    Schermopname (5).png
    109,8 KB · Weergaven: 63
Je dient die kleine niet toegewezen ruimte van 1GB bij de D: te trekken.
En de eerste vrije/niet toegewezen ruimte formatteren in NTFS en een schijfletter geven.

Schijfletters zijn naar smaak ook te veranderen behalve de C: en E: niet.

Dat de bootschijf niet aan de eerste SATA poort hangt kan rechtgezet worden door de schijven qua kabel om te draaien maar is niet echt van belang.
 
Dank U wel, Lange Pier. Ik heb de niet toegewezen ruimte van 1 GB bij de D getrokken. De eerste niet toegewezen vrije/niet toegewezen ruimte een schijfletter gegeven en geformatteerd. Mijn probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan