Firefox ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Ik heb een schone Windows 10 maar mijn firefox is ontzettend traag.
Als ik een webpagina open dan kan ik er echt wel even voor gaan zitten want dat duurt veel langer dan normaal.
Als ik bijv. Edge gebruik dan vliegt dat open aan de verbinding ligt het niet.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
 
Ik gebruik firefox en de snelheid is geen probleem, zoals je uitdrukt dan vliegt dat open.:D
De laatste versie is 65.0.2
Misschien eens firefox opnieuw installeren?
 
Dat had ik toch gedaan, Ik heb een schone Windows 10 geïnstalleerd en dus ook Firefox opnieuw.
 
Kijk eens even of hier nog wat bij staat.
 
Senso bedankt voor de tip. Ik heb je tip even in het Nederlands gedaan en de optie Firefox opfrissen gebruikt.
Opgelost.
 
Het ging een dagje goed maar het is nu weer gewoon traag. Als ik dan Edge eens even gebruik en zie hoe snel dan alles opent dan denk ik dat er met Firefox toch wel iets mis is. Dit was vroeger ook snel. Dus als er nog tips zijn........................
 
Opfrissen is maar één optie van de vermelde link. Kijk eens even naar deze.
 
Bedankt Senso voor je reactie. Echter als je alles snapt is het eenvoudig in het Engels maar voor mij niet zo simpel.
Ik kom tot hier en dan weet ik het niet meer:
Accessibility section if accessibility is set to "true" there.

if yes, can you please copy & paste this whole section into a reply in the forum and see if the following fixes the performance problem: go to the firefox menu ≡ > options > privacy & security panel and under permissions check the setting to prevent accessibility services from accessing your browser.

Toegang tot uw browser door toegankelijkheidsservices voorkomen Dat staat niet aangevinkt, moet dat juist wel of niet?
 
Daar staan veel zaken in. Wellicht kun je de URL in Google vertalen invoeren. Accessibility is Toegankelijkheid en
1. Geactiveerd staat op true
2 ... voorkomen = 0
3. Accessible-handler gebruikt true

Dat laatste is > Inhoudsblokkering > Trackers staat aangevinkt.

Toegang tot uw browser door toegankelijksservices voorkomen staat niet aangevinkt.

De rest zul je toch naar eigen voorkeuren moeten aanpassen.

Opties > Netwerkinstellingen > Instellingen > Proxyinstellingen van systeem gebruiken aanvinken
 
Laatst bewerkt:
Dan is het goed. Ik lees nergens dat dat anders moet zijn en bij mij staat dat ook zo. En ik heb geen problemen. Heb jij wel de goede versie 32- 64-bits?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb verder nog nooit iets gewijzigd na installeren dus dan is het maar zo.
Dan ga ik Edge maar eens proberen die is wel gewoon snel.
Bedankt voor de tips.
 
Toegang tot uw browser door toegankelijksservices voorkomen staat niet aangevinkt.

Deze zou volgens dit artikel (12 Ways to Speed Up Firefox Quantum) wel aangevinkt moeten worden.
 
Nu wel, ik zal zien of er iets veranderd is.
Tot nu bedankt voor de tips.
 
Vroeger was Firefox retetraag als de video driver niet up to date was. Kijk er ff naar.
Ben later op Opera overgegaan, heeft veel van Chrome weg maar kan nog meer, vind hem erg handig en stabiel.
 
Laatst bewerkt:
Laatste drivers zijn geïnstalleerd dus dat is het probleem niet.
 
Ik gebruik firefox en de snelheid is geen probleem, zoals je uitdrukt dan vliegt dat open.:D
De laatste versie is 65.0.2
Misschien eens firefox opnieuw installeren?

Ik heb versie 66.0.2.
Maar ik hoop nog steeds op tips want het is echt waardeloos.
 
Maak eens schoon met CCleaner en zorg dat onder Tabblad > Toepassingen > Mozilla Firefox alles aangevinkt staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan