• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een getal optellen bij een uitkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogie35

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Berichten
10
Hallo allemaal,
ik heb in een tabblad een uitkomst en daar wil ik van een ander tabblad een getal bij optellen.
als voorbeeld: =SOM(A:Z!K25) is de uitkomst van een aantal tabbladen. En nu wil ik van een ander tabblad een uitkomst bij optellen, laten we zeggen blad AA (dit is één cel)
Dus =SOM(A:Z!K25) + AA

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen en alvast bedankt voor enige hulp.

mvg, Anne
 
AA is niet 1 cel maar een hele kolom.
 
???
PHP:
=som(a:z!k25)+aa!a1

Ik had er denk ik bij moeten zeggen dat op tabblad AA de cel (K4) erbij opgeteld had moeten worden.
=som(a:z!k25)+aa!a1 werkt helaas niet, mist er misschien nog een teken?


@Edmoor: AA is een tabblad, de juiste cel die erbij opgeteld moet worden uit dit blad is K4

@VenA: aantal cellen is op zich niet relevant, het zijn er minder, gaat om het voorbeeld

Er moet toch een oplossing voor zijn, het lijkt niet een moeilijke berekening, maar ja, je moet het maar ff weten :)
nogmaals dank
 
Ik heb het al gevonden. het moet zijn: =som(A:Z!K25)+som(´AA´!A1)

nogmaals dank voor de moeite.
 
Een som voor 1 getal is onzin, alleen misschien als er (soms) tekst in A1 staat zou je dit kunnen overwegen.
Dacht trouwens dat "de juiste cel" K4 moest zijn?

Ook de apostroffen (') zijn het probleem niet, anders zouden ze ook bij de de eerste som moeten staan.
De formule zoals in #5 zou normaal gesproken moet werken (zie bijlage), er is dus iets aan anders aan de hand.

Zonder voorbeeldbestand van jouw zijde is het echter prijsschieten naar de oorzaak.
 

Bijlagen

  • optellen meerdere tabbladen (AC).xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
dat heeft enkel te maken met de volgorde van de tabbladen, stel tabblad Z vooraan en de rekening zal niet meer kloppen.
 
Helemaal waar.

Verklaart echter niet 100% waarom "SOM(A:Z!K25)+AA!A1" kennelijk niet voldoet en "SOM(A:Z!K25)+SOM('AA'!A1)" wel.

Deze kan ook nog:
Code:
=SOM(A:Z!K25;AA!A1)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan