Partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,
Vandaag een medion pc gekocht bij de aldi en ik wil een partitie aanmaken zeg maar een D - schijf voor bv back-ups .
Dus als er iets mis is met de C-schijf ik een back-up kan terug zetten .
Voorheen gebruikte ik hiervoor het programma G-parted , maar heb dit niet meer en heb begrepen dat het makkelijker kan .
Wie legt mij uit hoe dit te doen .

Mvg.
Hans
 
Dat heeft alleen in als backup station als de D-schijf op een andere harde schijf zit.
Crasht de harde schijf waar C (en D) opzit(ten) dan heb je niks aan een backup op D.
Kun je een extra harde schijf plaatsen in de Medion pc?
Of heb je een externe schijf beschikbaar vor dit doel?
Het liefst maak je 2 backups.
 
Zet het de volgende keer er meteen bij. . . In dit systeem zit een tweede harde schijf dus als je die in het beheer vd computer of minitools bekijkt is ie er of je maakt hem meteen aan.
 
Lijkt me sterk dat die 2e schijf geen partities heeft, maak eens een screenshot van die Minitool of schijfbeheer en plaats die hier.
 
Leek mij ook al.....
 
Hallo ,
Als ik het goed begrijp kijkend naar de screenshot hoef ik niets te doen .
De C-schijf is 250 GB groot , 4 partities waarvan ik niet alle begrijp .
De D-schijf is 1 TB groot , 2 partities waarvan 1 recovery .
 

Bijlagen

  • Naamloos.gif
    Naamloos.gif
    230,2 KB · Weergaven: 72
Back-up op de D: laten zetten, welke software ga je daarvoor gebruiken?
Ben zelf tevreden met Aomei en laat elke dag op een gezette tijd een incrementele back-up maken, heb je wel een bootable USB stick van nodig die je in die tool kunt maken.
 
Hallo ,
Een back-up maken kan toch in windows 10 zelf , vroeger deed ik dat met acronis .
 
Als je doet wat je deed, krijg je wat je altijd kreeg......:thumb:
Alleen ff checken...
 
Hallo ,
Een back-up maken kan toch in windows 10 zelf , vroeger deed ik dat met acronis .
Microsoft onderhoud zijn eigen back up niet meer en er wordt 3 party software geadviseerd, Acronis heeft dacht ik ook een gratis uitvoering.
 
Aomei backupper bevalt me ook goed. Ook gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan