• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurende cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
98
Beste mensen,

Ik ben bezig met een opzet voor een nieuw dienstrooster voor op mijn werk.
De cellen in tabblad "Nieuw", worden straks gehaald dmv Vert.zoeken, aan de hand van een weeknummer uit tabblad "Rooster".
Voorheen had ik voor de tijden van een dienst in samengevoegde cellen en kon ik de cellen laten kleuren met opmaak.
Nu heb ik deze cellen single gelaten alleen vraag ik mij het volgende af voordat ik alles overhoop haalt en het niet mogelijk is:
Zoals je kan zien staan er verschillende begin en eindtijden in het rooster als ik straks deze cellen laat overnemen in tabblad "Nieuw", kunnen de single cellen dan ook mee kleuren of moet ik voor elke cel (tijd) een kleur aanmaken?
Nu zijn de cellen in "Rooster" al gekleurd en zou deze graag ook zo over willen nemen.
Als bijvoorbeeld "07:00" tot "15:00" uur geel zou zijn hoe doe ik dat dan als een dienst "23:00" tot "07:00" rood zou moeten zijn?
Wat een dagdienst kan van 09:00-16:00 uur zijn en moet dan GEEL kleuren, maar een dienst 16:00-00:00 uur zou dan weer groen moeten kleuren. Voor mij is dit abracadara en hoop dat iemand hier ervaring mee hebt en mij dit kan en wil uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen of juist moet vergeten.

Alvast bedankt.
Rene
 

Bijlagen

  • ROOSTER 2019 TEST.xlsm
    33,3 KB · Weergaven: 43
Hoi Amstellovich,

Ik zou het als volgt aanpakken.

In de cellen met starturen maak je een voorwaardelijke opmaak aan.
Als tussen 07:00 en 12:00 dan geel
Als tussen 12:00 en 18:00 dan groen
Als tussen 18:00 en 06:00 dan rood

en voor de cellen met eindtijd maak je de voorwaardelijke opmaak precies met andere kleuren.

Dan moet het volgens mij goedkomen.
 
@djongste:

Ik weet niet wat ik verkeerd doet, maar om de een of andere reden kleurt wel de starttijd goed mee alleen de eindtijd heeft dan een andere kleur.
Dit komt omdat bijvoorbeeld starttijd 7:00 uur (geel) ook een eindtijd kan zijn maar deze dan weer rood moet kleuren.
Hieronder heb ik de verschillende diensttijden even opgesomd:
7:00 - 15:00 GEEL
9:00 - 16:00 GEEL
11:00 -18:00 GEEL
7:00 - 17:00 GEEL
9:00 - 18:00 GEEL
14:00 - 23:00 GROEN
15:00 - 23:00 GROEN
16:00 - 23:00 GROEN
17:00 - 3:00 GROEN
18:00 - 2:00 GROEN
18:00 - 3:00 GROEN
18:30 - 2:00 GROEN
23:00 - 7:00 ROOD

Als ik de opmaak instel en toepast, zie ik vervolgens in de opmaak bijvoorbeeld staan tussen 0,3455 en 3,76555 i.p.v. de tijden die ik heb opgegeven (7:00 en 15:00)
Wat doe ik fout?

Groet,
René
 
René,

plaats je laatste bestand ook even....
 
Je kan in de VO ook formules gebruiken. Als het wat complexere formules zijn dan kan je zo ook eerst in het werkblad zelf testen. (zie kladblok geel)

Bv.
Code:
=(IF(ISEVEN(COLUMN());D6<TIMEVALUE("14:00");C6<TIMEVALUE("14:00")))*(D6<>"")

Tip begin eerst een werkblad met werkende formules en pas daarna instellingen en opmaak aan.
 

Bijlagen

  • ROOSTER 2019 TEST (1).xlsm
    36,5 KB · Weergaven: 25
@VenA:

Bedankt voor je hulp. Welke begin en eindtijd ik ook ingeef de kleuren blijven gelijk en zoals ik graag wil.
Wat ik stuurde was een test document. De originele staan met namen vandaar.
Maar mocht je deze willen inzien dan zou ik het naar je kunnen mailen hoor.

Enorm geholpen weer.
Groet,
René
 
Volgens mij kan je namen prima anoniem maken. Als jouw vraag hiermee opgelost is dan hoef ik het originele document niet te zien maar mag je de vraag nog even op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan