• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enkel geselecteerde kolommen zichtbaar maken, liefst aaneensluitend

Status
Niet open voor verdere reacties.

broersander

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
11
Ik wil een excel document maken waarin ik kan aangeven welke thema's ik komend jaar behandel en waarin te zien is welke doelen aan bod komen.

Een begin heb ik gemaakt, maar nu wordt het moeilijker voor mij en loop ik vast.
Wat ik heb:

Bij tabblad "alle thema's" staat een overzicht met alle thema's die gedaan kunnen worden.
De thema's staan in cel E3 t/m AN3.
Hierboven heb ik een gele rij gezet waarin met een kruisje aan te geven is welke thema's aan bod komen.

Nadat de kruisjes zijn gezet wil ik op tabblad "Overzichtelijk schema" dat kolom A t/m D altijd zichtbaar blijft, hierachter moeten enkel de kolommen zichtbaar blijven van de thema's die behandeld worden (die uit de gele balk met het kruisje erbij). Het liefst aaneensluitend.

Ik hoop dat iemand mij vooruit kan helpen.
 

Bijlagen

  • schatkist doelenoverzicht taal.xlsx
    28,7 KB · Weergaven: 22
Zo?
 

Bijlagen

  • schatkist doelenoverzicht taal.xlsb
    53,8 KB · Weergaven: 32
Dit is precies wat ik bedoelde. Reuze bedankt.
Mocht ik ook zoiets voor andere vakken willen maken, kun je vertellen waar ik de code kan vinden. Dan kan ik kijken of ik deze kan aanpassen voor de overige vakken.

Nogmaals ontzettend bedankt.
 
Dank voor de terugkoppeling.
Je kan de code vinden in de VBA editor (Alt + F11) onder het formulier.
 
Super bedankt!
Ik ga ermee aan de slag.

Nogmaals, je hebt het prachtig gemaakt.
 
Hoe de gegevens aanpassen?
Wanneer ik bladzijdenummers aanpas, dan blijven de oude paginanummers zichtbaar.
Hoe moet ik deze gegevens verversen?
 
Wanneer ik bij het tabblad "alle thema's" bijvoorbeeld een getal wijzig, dan wordt in tabblad "overzichtelijk schema" niet automatisch dit getal overgenomen. De oude getallen blijven zichtbaar en niet het nieuwe getal.
 
Waarom gebruik je de 2 bladen?
Is één niet voldoende?
 
Het blad "alle thema's" haalt toch de informatie die hij laat zien uit tabblad "overzichtelijk schema"?
Is dit niet het meest handig?
 
Het blad alle thema's is identiek als de andere, alleen de kolommen zijn verborgen die je niet hebt gekozen.
 
Al je excel wil gebruiken waar het voor gemaakt is verwijder dan alle samengevoegde cellen.

Als je het evenwel wil gebruiken als kleurboek mag je doen wat je wil.
 
Probeer deze eens, niet zo mooi als de vorige maar hij doet wat je wil. (de geselecteerde kolommen tonen en de getallen veranderen).


hier heb je 2 bladen nodig bij die van gast0660 heb je aan 1 blad genoeg.
 

Bijlagen

  • schatkist doelenoverzicht taal .xlsm
    63 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan