foto scannen met hp envy 7830

Status
Niet open voor verdere reacties.

legbers

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
161
Ik krijg niet goed een foto gescand met de HP Envy 7830.
Het formaat is b.v. 10 x 15 maar dat kun je nergens opgeven.
Geef ik op 6 x 4 dan wordt de scan te klein.
Een groter formaat dan komt er onder de foto nog een groot blanco blok.

Ik kan nergens vinden dat ik kan slepen naar het juiste formaat.
 
Daar had ik al naar gekeken maar niets gevonden helaas.
Toch bedankt.
 
Formaat niet kunnen opgeven. Heb zelf een HP Envy, goedkope zelfs, nooit geprobeerd, extra klein.
Weet wel dat ik allerlei formaten kan opgeven.
 
Ik ken het apparaat en de mogelijkheden van de software verder niet wany ik gebruik zelf een Epson foto-scanner.
In de software daarvan kan ik, na het maken van een voorbeeld-scan, zelf met de muis het deel selecteren wat gescand en opgeslagen moet worden.
Lijkt mij toch dat die HP ook zo'n soort mogelijkheid zou moeten hebben..?
 
uit de handleiding:

Als Toon Viewer na scan werd geselecteerd, kunt u in het voorbeeldscherm aanpassingen aan de gescande afbeelding aanbrengen.
 
In het voorbeeldvenster staat over het algemeen een rode stippellijn welke je kan slepen naar de juiste vorm. Automatisch herkennen is op dat scherm vaak ook een mogelijkheid samen met Vorig formaat.

Ziet u dit niet staan, dan zou u andere scanner software kunnen gebruiken, zolang de scanner daardoor wordt herkend.

Werkt u niet vanuit de software, zoals route99 suggereert, dan zal je moeten bijsnijden in een fotobewerker. Ik adviseer Irfanview omdat die ook automatisch kleuren kan aanpassen, wat bij een scan vaak nodig is, en goed kan vergroten en verkleinen zonder kwaliteitverlies door interpolatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan