• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule 12 x maandloon + 8% vakantiegeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannepan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2019
Berichten
3
Goedenavond,

Wie kan mij helpen met een formule?

In 1 cel moet het bedrag komen: 12 x maandloon + 8% vakantiegeld. Ik krijg het niet voor elkaar om dit totaalbedrag in één cel te krijgen.....
 
Bedankt voor het snelle antwoord AlexCEL
Maar ik wil het in 1 cel. (1 kolom) of wil ik iets wat gewoon niet kan.....
 
Het komt toch in 1 cel? Of wil je iets anders? Plaats dan een voorbeeldbestand en ga je vast verdiepen in VBA.
 
Je kan niet EN het maandloon invoeren EN de formule in eenzelfde cel zetten. Het is het één of het de ander in standaard Excel.
 
Buiten standaard Excel natuurlijk wel.:d

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$A$1" Then
    Application.EnableEvents = False
      If IsNumeric(Target) Then Target = (12 * Target) * 1.08
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub
 
Bedankt AlexCEL en VenA ik ga mij wel verdiepen in VBA....ga ik eerst even opzoeken wat dat is :)
 
Welkom.
Lijkt mij toch handiger als je de volgende keer een voorbeeldbestand plaats. Jij schrijft: "Ik krijg het niet voor elkaar om dit totaalbedrag in één cel te krijgen.....". Wat heb je dan gedaan? Is onduidelijk hoeveel verstand jij van Excel hebt.
Ik heb geen/weinig verstand van Excel maar ik zou zeggen:=12*1120,21*1,08
Eén cel en één kolom.
 
Succes ermee... (hint: druk eens op Alt+F11).

Maar: als ik het zo inschat kun je beter jezelf verdiepen in standaard Excel.
 
Alles in een cel:
Waarom dan niet?
=12*1000*1,08

De 1000 staat voor je maandloon.
 
@Harry
Wil je ons laten weten dat jouw maandloon lager ligt! Ik ga die 120,21 echt niet bijpassen.;):d:d:d
 
Als dat het enige is.... dan pak je toch een rekenmachine als de getallen niet handig zijn....:cool: en kost minder tijd om Excel te pakken en ook nog hier vragen te stellen...

Als je meer zaken hebt wil je al snel automatiseren, wat in Excel prima kan, maar dan moet de vraag vd TS daar ook duidelijk over zijn wat het exacte doel is...
Het doel kan ook heel sterk de aanpak doen veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan