• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde omzet per periode o.b.v. startdatum en einddatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter1972

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2015
Berichten
6
Beste forumgebruikers,

Ik ben al een tijd aan het stoeien met een overzicht om de gemiddelde omzet van een lijst projecten te berekenen o.b.v. een startdatum en einddatum waar ik graag jullie hulp wil inschakelen.
Ik heb een lijst met projecten met verschillende start- en einddata en aanneemsommen. Nu wil ik eigenlijk in bijvoorbeeld een tabel van alle projecten per periode weten wat de gemiddelde omzet per periode is op basis van de startdatum en einddatum van de projecten.
De start- en einddata verschillen per project, de lengte van de lijst projecten varieert.
Ik heb het in 1e instantie geprobeerd op te lossen door een gemiddelde omzet per dag te berekenen en vervolgens per periode te kijken of de periode binnen de start- en einddatum vallen, maar het lijkt mij dat dit makkelijker zou moeten kunnen.

Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeldje bijgevoegd. Wie kan mij op weg helpen?
Dank alvast!

Peter
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 21
Ik kom hierop uit (in J3)
Code:
=SOMPRODUCT((I3>=$C$2:$C$5)*(I3<=$D$2:$D$5);$E$2:$E$5/MAAND($D$2:$D$5-$C$2:$C$5))
 
Zo had ik het niet op kunnen lossen, maar dit werkt perfect!
Nu eerst maar eens uitzoeken hoe de somproduct formule precies werkt.

Dank voor je reactie en oplossing Timshel!

Mvg

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan