• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad opslaan als CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Het uiteindelijke doel is een macro waarbij ik een bepaald werkblad opsla als CSV bestand en daarna weer terugkom in het originele spreadsheet (op een ander werkblad).

Het opslaan als .csv van een werkblad in een excel bestand (met meerdere werkbladen) is natuurlijk prima te doen door het betreffende werkblad te selecteren via 'bestand-opslaan als' (of via 'exporteren'). Ik hoef immers maar 1 werkblad op te slaan.
Maar wat er dan gebeurt is dat hij de betreffende tab de naam geeft van de gekozen csv bestandsnaam waarmee je hem zojuist hebt opgeslagen alsmede het hele spreadsheet de naam geeft van de gekozen csv bestandsnaam waarmee je hem zojuist hebt opgeslagen.
Je komt dus niet terug in de oude situatie van het spreadsheet met de oorspronkelijke naam.
Je ziet wel dat hij een csv file heeft aangemaakt en dat het oorspronkelijke spreadsheet nog bestaat, maar hij heeft het oorspronkelijke spreadsheet kennlijk gesloten en dat is niet de bedoeling.
Ik wil juist dat hij alleen maar een csv bestand opslaat en vervolgens weer terugkom in een bepaalde werkblad van het spreadsheet.

Hoe doe je dit?

Vervolgens wil ik er een macro van opnemen, maar dat zal wel lukken zodra ik weet hoe ik weer terugkeer in het oorspronkelijke spreadsheet, zonder hem te moeten sluiten en dus weer opnieuw te openen.

Ik heb overigens geen kennis van VBA, kan alleen een macro opnemen.
 
Laatst bewerkt:
Wat er precies moet gebeuren met de bestandsnaam of om welk blad het gaat is mij niet echt duidelijk. In basis:
Code:
Sub VenA()
  ActiveSheet.Copy
  With ActiveWorkbook
    .SaveAs ThisWorkbook.Path & "\" & "geen idee.csv", 6
    .Close -1
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan