Welke tablet is geschikt voor onze service applicatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland035

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
291
Beste forumleden,

In ons bedrijf hebben wij een stuk of 30 monteurs werkende met een service applicatie. Hier vullen ze hun gedane werkzaamheden en uren in. Deze applicatie werkte vroeger op de Nexus 7 zonder problemen, maar sinds deze uit productie is en wij geforceerd werden om andere tablets in gebruik te gaan nemen (de Samsung Tab A 2016 SM-T585, Android 8.1.0), werkt de applicatie bij lange na niet zo goed meer. Na verloop van tijd kan je drukken wat je wilt op de knoppen in de applicatie zonder dat er in eerste instantie wat gebeurd. Na 10 seconden schiet hij vervolgens door alle vensters heen. Soms lijken knoppen ingedrukt te zijn (ze worden een beetje donker), maar gebeurd er uiteindelijk niks. Na tig keer drukken wil het eindelijk wel eens werken.

Het vreemde is dat dit pas gebeurd nadat de applicatie een week of twee in gebruik is genomen. In het begin doet hij het gewoon prima. Een herinstallatie van de applicatie werkt ook voor eventjes. De programmeurs van deze app weten het probleem maar niet te achterhalen.

Weten jullie toevallig een tablet aan te raden met zo min mogelijk bloatware? Ik hoop namelijk een vergelijkbare tablet te vinden maar het lijkt alsof niemand meer zo'n soort tablet produceert.

Dank voor enige hulp!

Groetjes,

Roeland
 
Het lijkt mij meer een probleem met de service-applicatie op zich aangezien de Nexus 7 draaide op Android 4.4...
Android 8.1 gaat o.a. op een andere manier om met het gebruik van opslagruimte binnen het toestel, dat zou wel eens een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Is die applicatie ooit geupdate naar een recente versie of niet..?
 
Goedemorgen Scrapheap,

De service-applicatie is wel eens ge-update, maar meer voor het toevoegen of verbeteren van functionaliteit. De grootste update die ze hebben gemaakt is dat de applicatie beter weet om te gaan met de webviewer van Chrome (omdat dat vanaf android 7 standaard werd ingesteld). Deze applicatie is ontwikkeld door een partij die ons het gehelen software pakket van de organisatie heeft geleverd (navision) en deze applicatie is nooit echt hun primare focus geweest. Het is niet de beste partij, dat weten wij maar we kunnen helaas ook niet meer zonder hun. Het is een beetje een vervelende situatie waardoor we zelf maar aan het kijken zijn naar oplossingen.

Als ik jou zo hoor zou het niet eens zo'n gek idee zijn om te proberen down te graden met onze huidige tablets naar android 4.4, of wel?
 
Ik weet zo niet uit m'n hoofd of je de bootloader van die Tab A kunt ontgrendelen maar dan zou dat wel een mogelijke optie zijn.
Het punt waar je dan wel tegenaan loopt is de beschikbare drivers voor de processor in die Tab A, als dat een Samsung Exynos SoC is wordt dat waarschijnlijk een nekkenbreker want Samsung stelt geen data over die SoC beschikbaar.

Wellicht kun je je vraag, al dan niet in het Engels, ook uitzetten op de website van XDA Developers..?
Daar is voor deze Tab A een aparte forum-sectie en wel hier.
Wellicht dat je daar iets wijzer wordt m.b.t. het downgraden of mogelijk aanpassen van de service-applicatie...
Veel meer kan ik niet voor je betekenen, ik ben geen ontwikkelaar dus het fijne weet ik er ook niet van.
In elk geval succes, ik hoop dat je er iets mee kunt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan