Tekst in besturingselement dwingender maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
91
Hallo,

Ik heb een formulier gemaakt met besturingselementen. In een tekstveld staat de standaard tekst: "klik hier al u tekst wilt invoeren".
Kan dit aangepast worden naar "Voer hier uw tekst in".

Verder heb ik de tekst van deze velden rood gemaakt, maar zodra dat er door de invuller van het formulier een keer aan het invoer-veld is "gerommeld" dan verandert de kleur ook weer naar grijs en valt het weg in het formulier.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr Kim
 
Wat het nut is van de gevraagde aanpassing ontgaat mij volkomen; het lijkt mij niet dat je de gebruiker daarmee echt schrik gaat aanjagen, als dat je bedoeling is :). De standaard instelling heeft mij in ieder geval nooit gestoord, en mijn gebruikers ook niet. Al pas ik 'm zelf wel aan, maar dan meer om het soort invoer beter te begeleiden, zoals: 'Typ de naam van de contactpersoon'. Maar je kunt de tekst toch gewoon aanpassen? Kwestie van er nieuwe tekst intypen. Meer is het net. De kleur van de 'begeleidende tekst' is inderdaad grijs. Ook dat heeft mij eerlijk gezegd nog nooit gestoord, en ik heb dat dus ook nooit aangepast. In Rotterdam zeggen we dan: "boeie!" :D. Overigens gaat het aanpassen van de kleur van de voorbeeldtekst op dezelfde manier als het aanpassen van de voorbeeldtekst, dus ook dat mag geen probleem zijn. Doe je het wel vanuit de Ontwerpmodus?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan