• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere gegevens uit tabl 1 naar tablad 2 halen - Vert.zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanneM

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Berichten
19
Goedemiddag,
Wie zou mij verder kunnen helpen met volgende vraag:

Ik heb in tabblad 1 in kolom A mijn klantnummers staan, in kolom B staat achter ieder klantnr een e-mailadres.
Soms komt een klantnummer 5x op mijn lijst voor, dit doordat er 5 verschillende e-mailadressen van deze klant bekend zijn.

Tabblad 1 bevat 1000-en klanten.
Nu wil ik van een gebied van 25 klanten - dus 25 klantnummers de e-mailadressen naar tabblad 2 overhevelen.

Ik heb dit geprobeerd met Vert.Zoeken, maar dan krijg ik maar per klantnummer 1 e-mailadres te zien.
Terwijl sommige klanten er dus meer hebben, kan ik die anderen ook te zien krijgen? Hoe?

Voorbeeld excel toegevoegd.

Alvast ontzettend bedankt!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld excel.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 28
Met een hulpkolom op blad1 en een aangepaste formule lukt het:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2&"-"&B$1;Blad1!$A$2:$C$16;3;0);"")
Maar er zijn ongetwijfeld ook nog andere methodes.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld excel (rdg).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 28
Een variant met matrixfunctie (d.w.z. afsluiten met control+shift+enter)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld excel (AC).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 30
Of met een macro.
 

Bijlagen

  • sanne.xlsm
    21,1 KB · Weergaven: 28
Bedankt voor jullie 3 opties!
Ik ben al de hele ochtend aan het stoeien in mijn originele bestand en krijg het niet voor elkaar.
Ik sta nu op het punt om de info er handmatig uit te halen, de uren die ik er al aan kwijt ben is teveel.
Wil jullie toch bedanken voor jullie hulp! Misschien dat ik er later nog weer in duik en het kwartje dan valt.
 
Dat is het nadeel als je geen representatief voorbeeld plaatst.
 
Er staan allemaal persoonsgegevens in het originele bestand. Ik heb in het voorbeeldbestand wel fictieve info in dezelfde kolommen als het originele bestand gezet. Ik doe van de week anders nog een poging voor een nog beter voorbeeld.
 
en geef de bladen dezelfde naam, daar blijven er veel op steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan