Tekst in cel vervangen voor andere tekst binnen variabele range

Status
Niet open voor verdere reacties.

SHoekstra

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2018
Berichten
13
Hallo,

In mijn andere topic ben ik op weg geholpen om de gegevens van blad invoer naar de juiste bladen te kunnen verdelen d.m.v. macro.

Nu is de situatie dat de afdelingsnaam varieert (voorbeeld "Afdeling A dag" en "Afdeling A nacht"). Deze wil ik graag d.m.v. een macro een gelijke naam geven als "Afdeling A". Dit kan ik nu alleen nog door gebruik van de =ALS formule maar zou graag willen leren hoe ik deze functie uitvoer in VBA.

Bedankt alvast voor de geboden hulp :)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld HM.xlsb
    32,8 KB · Weergaven: 56
Hiermee wijzigt hij alles naar "Afdeling A" in een vaste range (als ik het goed begrijp)

De range is variabel (soms heeft afdeling a 2 namen, soms 10). Daarbij wil ik dat hij alle "Afdeling B" varianten etc. ook dezelfde wijziging krijgen (dus "Afdeling B nacht" word "Afdeling B").
 
De formule =LINKS pakt van de aangegeven cel de eerste (ogegegeven hoeveelheid) tekens. Wat daar in staat maakt voor het resultaat niet uit. Dus zowel "Afdeling A" als "Afdeling B". Anders wordt het als je meerdere afdelingen in de cel hebt staan, dan moet je een andere truc verzinnen.
 
Waarom met macro's aan de gang als je de basisfuncties niet eens begrijpt? Als je de namen van de afdelingen gaat wijzigingen dan werkt de macro niet meer. In het bestandje een tabel en een draaitabel waarmee je ongeveer hetzelfde kan bereiken. Hoe meer je vertelt over het doel hoe eenvoudiger het gemaakt kan worden.:d
 

Bijlagen

  • Voorbeeld HM (2).xlsb
    136,1 KB · Weergaven: 31
Dank voor de hulp VenA.

Ja, moet mij meer verdiepen in Excel en alle mogelijkheden daar mee. Op deze wijze leer ik ook hoe het VBA gedeelte werkt.

Wederom bedankt, ik heb nu aardig wat ik wil hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan