• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

allright48

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
49
Goededag,

Voor een vriend wil ik graag de gebiedskennis in kaart brengen.

Met een formule wil ik te weten komen hoeveel personen op een bepaalde dag (of tijdsvenster) voor het gebied beschikbaarheid zijn, rekeninghoudend met hun beschikbaarheid en gebiedskennis.


Bijgevoegd een voorbeeld excelblad.

Bedankt!
 

Bijlagen

  • excel voorbeeld - .xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 27
Een iets kortere oplossing dan vorige:
Code:
B4: =AANTALLEN.ALS(TOTAAL!C$4:C$9;"X";VERSCHUIVING('NAMEN BESCHIKBAARHEID'!$B$3:$B$8;;RIJ(A1)-1);"X")
Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • excel voorbeeld (AC).xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Een iets kortere oplossing dan vorige:
Code:
B4: =AANTALLEN.ALS(TOTAAL!C$4:C$9;"X";VERSCHUIVING('NAMEN BESCHIKBAARHEID'!$B$3:$B$8;;RIJ(A1)-1);"X")
Zie ook bijlage.

There is always that bigger fish :thumb:
 
Onthoudt maar dat als je een functie maakt met heel veel herhaling erin of heel vaak hetzelfde, dat in Excel dan waarschijnlijk wel iets beschikbaar is om dat te versimpelen...
 
Hetzelfde resultaat met.
Code:
=AANTALLEN.ALS(TOTAAL!C$4:C$9;"X";INDEX('NAMEN BESCHIKBAARHEID'!$A$3:$F$8;0;RIJ(A2));"X")
 
Bedankt allemaal! Rest nog 1 vraag; waarom kan ik de formule niet doortrekken? Ik heb in totaal 150 namen, als ik dit verander, krijg ik een value# foutmelding.
 
Zonder voorbeeld wordt het gokken.

O.a. goed op letten dat de bereiken telkens even lang zijn. Dus C4:C9 is evenlang als A3:F8. Voor 150 namen wordt dit C4:C159 en A3:A158 als bereik.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Bestand werkt tot nog toe perfect. Nu wil ik graag een extra functie toevoegen. Ik wil inzichtelijk krijgen van de hoeveel personen die daadwerkelijk zijn ingepland, het gebied kennen.

Bijvoorbeeld op maandag (tabblad "aantal") kennen 3 personen Rotterdam, daarvan zijn er 2 op maandag (tabblad "ma") ingepland. Die 2 wil ik graag inzichtelijk krijgen in tabblad "kennis" op dagbasis, zodat ik zo flexibel mogelijk kan inplannen.

Bedankt!
 

Bijlagen

  • excel voorbeeld nieuw.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan