• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel aantalwaarden optellen met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerton64

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Berichten
88
Krijg het niet voor elkaar.

In kol F wil ik alleen de aantal ingevulde cellen tellen die op zaterdag en zondag ingevuld zijn. Niet de de SOM maar aantal.

Vriendelijke groet.

pd.PNG
 
Plaats je even een voorbeeld?
 
Even zoeken op AANTAL.ALS() en WEEKDAG() zal ook wel tot een oplossing leiden.
 
Code:
=somproduct((weekdag(o6:bm6;2)>5)*(o17:bm17<>""))
 
In de kolom F wil ik de weekenden tellen.
Ik zou ook een O en een M kunnen gebruiken (is mooier denk ik) , ipv de nummers 1 & 2.
 

Bijlagen

  • Rooster_01.xlsm
    172,4 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Heb je de formule in #5 geprobeerd? Welk nut heeft dit voorbeeld als er niets bij de weekeinden in het zichtbare gedeelte is ingevuld? Waarom staat het automatisch berekenen uit? Wat moet er met de x-en gebeuren?
 
Heb je de formule in #5 geprobeerd? Welk nut heeft dit voorbeeld als er niets bij de weekeinden in het zichtbare gedeelte is ingevuld? Waarom staat het automatisch berekenen uit? Wat moet er met de x-en gebeuren?

Hallo VenA
dit is even een uitgekleed roostertje, de X is de bedoeling dat iemand niet ingeroosterd wil worden.
formule in #5 zeg mijn even niets!!??
Rooster is nog niet ingevuld staan wat testjes in.

De bedoeling is dat personeel aangeven wanneer ze ingeroosterd willen worden. dat zijn 2 personen per dag. willen ze niet ingeroosterd worden dan een X .
Ik heb nu nummer 1 en 2 gemaakt maar denk dat het beter is op gelijk een O en een M van te maken voor Ochtend en Middag (even meer info, rooster voor natuurbrandbestrijding-vliegtuig verkenning)

Kolom G een telling komt van de aantal vlucht per persoon en kolom F een telling van aantal keren die ze hebben gehad in het weekend.

Wat ik niet voor elkaar krijgt:
Een telling in de kolom F, van de zaterdag en zondag. per persoon.

hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven hebt.
 
#5 is de vijfde reactie. Daar staat een formule die je even moet aanpassen naar het juiste bereik en eventueel de juiste voorwaarden.
 
#5 is de vijfde reactie. Daar staat een formule die je even moet aanpassen naar het juiste bereik en eventueel de juiste voorwaarden.

Hahah weer wat geleerd. nu dat je het zeg...slim.
ga het proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan