Ssd wordt niet herkend door pentium 4 pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
558
Dag, heb een pentium 4 pc waar ik een ssd in wilde zetten. Geen sata aansluiting, dus via convertertje geprobeerd (tijd terug, ssd nu naar filistijnen, da's ander verhaal). Maar schijf werd dus niet herkend (in bios).
Iemand dus misschien idee hoe dat zit ? Is een socket 478 (klopt dat ?, model voor 775 iig), Dell optiplex gx 240 pc.
 
Vraag verplaatst van de sectie casemodden naar de sectie Harddisks.
 
Hallo

Dit :

https://www.benl.ebay.be/itm/IDE-AT...401369?hash=item3d1bcca499:g:jT8AAOSwaeRZFHis

Zou moeten werken... (kan ook verzet worden master/slave)

Of Dell korrekt werkt met dergelijke exotische hardware weet ik niet.

Veel van dergelijke adaptors werken niet , of zeer onstabiel ...


"dus via convertertje geprobeerd" --> dit model is mij onbekend.


Let wel ... de b.i.o.s. van dit oud beestje ondersteund niet echt veel ...


Peter
 
Vraag verplaatst van de sectie casemodden naar de sectie Harddisks.
In je blauwe onderschrift is speltechnisch die laatste letter er één te veel, maar klinkt wel lekker volks (dus misschien bedoeling zo, dan niks gezegd).

Ps Waarom Harry uit Oppassen me nou toch steeds voor ogen deinst ?

Ps En bwehhhh, ik wilde ook een stoere casemodder zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je taalkundig zo precies bent... kun je ons ook wellicht precies uitleggen waarom je in een 478/pentium systeem van meer dan 15 jaar oud vast, toch een SSD wilt zetten.
Je bent al de nodige problemen tegen gekomen en als het al werkt ... dan blijft het een super trage bak, XP kan nog net maar dan houdt het op.
Win7 afh van de RAM lukt ook nog een beetje, Win10 trekt ie niet meer.
 
Volgens mij (is wel oud, moet diep graven) werkt de GX240 alleen met C/S (Cable Select) dus als het adaptertje dat niet ondersteunt, gaat het niet werken.
 
Als je taalkundig zo precies bent... kun je ons ook wellicht precies uitleggen waarom je in een 478/pentium systeem van meer dan 15 jaar oud vast, toch een SSD wilt zetten.
Je bent al de nodige problemen tegen gekomen en als het al werkt ... dan blijft het een super trage bak, XP kan nog net maar dan houdt het op.
Win7 afh van de RAM lukt ook nog een beetje, Win10 trekt ie niet meer.
Hoop (twijvel) misschien ooit eens over te gaan naar Gnu/Linux.
Eerste instantie is het een reserve pc met xp erop. En is apparaat gemaakt voor xp, en deed het al prima met een gewone hdd, dus ssd er bij, lijkt me toch niet dat het nog maar "net" kan (als die werkend was te krijgen tenminste). Plus: reserve pc is handig, en pentium 4 is nou eenmaal wat ik hier nog heb staan. ....... ik zit momenteel in de soos (Nee, niet altijd in gezeten, ..........maar begint wel lang te duren nu, ......ander verhaal), dus koop niet zo makkelijk maar even waar ik zin in heb, toen werkte kocht ik ook eens een lekkere snelle pc, al had dat achteraf ook niet zo mal gehoeven, da's weer een ander verhaal,............................... beetje naar voldoening beantwoord ?).

Ps tussendoor uitzendwerk gedaan hier en daar wel hoor (voor ik de héle volksvergadering over me heen krijg).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan