• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: specifieke trendlijn maken in grafiek en RC wegschrijven in tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvdWorp

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Berichten
27
Beste helmpij.nl helpers,

Ik heb een macro gemaakt, waarbij ik per hardloper gegevens inlees vanuit een CVS-bestand. Deze gegevens bewerk ik eerst om vervolgens er een grafiek van te maken. Nu wil ik een trendlijn hebben van het eerste gedeelte van de grafie (zie excel bestand eindresultaat). Het lukt me niet om dit met "macro opnemen" op deze manier in mijn macro te plaatsten.

Als laatste wil ik dan de richtingscoefficient (RC) van deze lijn, voor de desbetreffende hardloper (in mijn geval nu ff 2), in cel D2 zetten en in het tabblad "Data Totaal" wegschrijven; onderste regel van de kolom.
Dit proces wil ik dus herhalen voor, in dit voorbeeld, 2 hardlopers.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit laatste stukje macro maak?
Bedankt vast voor de moeite,

Groet Maarten
 

Bijlagen

  • Eindresultaat.xls
    49 KB · Weergaven: 19
  • Force-and-pressure_force-curves_max-L.csv
    1,6 KB · Weergaven: 9
  • Force-and-pressure_force-curves_max-L.csv
    1,6 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Ga je de vier bestanden ook eerst beschrijven of moeten we eerst onderzoek doen naar wat waar staat en dan een antwoord verzinnen? Wat zijn CVS bestanden?
 
#3

Beste Vena,
Dank voor je snelle reactie.
Het .xls bestand is, zoals ik beschreef, het eindresultaat. De macro (.xlsm-bestand) die ik heb gemaakt laat automatisch .cvs-bestanden en daarom had ik twee voorbeelden toegevoegd zodat als iemand de macro wil laten "lopen" dit ook daadwerkelijk kan doen.

De macro werkt dus nu goed tot de laatste 2 stappen:
1) Er wordt nu een trendlijn gemaakt voor de totale figuur, maar ik wil alleen een trendlijn voor het eerste gedeelte van de figuur (zie eindresultaat); dus een trendlijn voor C2:
2) Ik wil graag de richtingscoefficient van deze trendlijn wegschrijven onderaan de kolom in sheet "Data totaal". Dus als ik 'm twee keer laat lopen dat het programma het eerst wegschrijft in kolom B, rij 133 en de tweede keer in kolom c, rij 144.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Mvg. Maarten

Ps.: Ik heb toch nog zitten "proberen", maar helaas niet gelukt. Hierbij de laatste versie van mijn macro
 

Bijlagen

  • Grafiek maken met trendlijn II.xlsm
    31,2 KB · Weergaven: 14
Kan het zijn dat er geen grafiek in staat? Deze onvindbare grafiek hoeft toch alleen bijgewerkt te worden?
 
Beste Vena,
Klopt, in principe hoeft de grafiek alleen bij worden gewerkt.

Ik liet het excel bestand automatisch opslaan, vandaar dat je geen grafiek te zien kreeg.
Ik heb voor dit opslaan even een haakje gezet zodat het excel bestand nu niet word opgeslagen en open blijft staan.

Tevens heb er twee tabbladen bij gedaan: Een tabblad met het eindresultaat zoals het nu gaat en een tabblad naar de gewenste situatie= eindresultaat.
Nogmaals dank voor je hulp en fijne avond.

Groet Maarten
 

Bijlagen

  • Grafiek maken met trendlijn met voorbeelden.xlsm
    60,6 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan