Wat houd een Autorisatiecode in ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb bij schemer (dus bij te weinig licht) 3x foutief mijn Toegangs Pincode verkeerd ingevoerd.

Nu krijg ik als alternatief voorgeschoteld dat ik een Autorisatiecode moet invoeren.

Maar wat is deze code ?

Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Autorisatiecode lijkt mij een ander woord voor wachtwoord.
 
Fout! Sorry, bijna goed. Er wordt mee bedoeld dat u een nieuw wachtwoord kan aanvragen en die code waarmee u op een pagina komt om dat opnieuw in te stellen wordt vaak per e-mail, op verzoek, toegezonden.

Ik kan mij vergissen maar u leest het als u in de help sectie doorneemt wat er staat bij "Wachtwoord of PIN vergeten."
 
Je hebt (had) vier pogingen, daarna moet je een weergegeven autorisatiecode invoeren.

Na de vijfde poging moet de computer opnieuw worden opgestart. Indien je het daarna nog eens probeert, moet je na vier nieuwe pogingen 30 seconden wachten om de autorisatiecode opnieuw in te kunnen voeren. Na een vijfde poging is weer een herstart nodig. Als je het dan nog steeds niet weet, maakt Windows de wachttijd alsmaar langer: een minuut, 2, 5, 10, 30 minuten en daarna wordt er in uren gerekend.

De wachttijd wordt dus telkens minstens verdubbeld en overschrijdt al snel de duur van een mensenleven

Maar kijk eens bij MS zelf
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026196/windows-pin-sign-in-issues
 
Hallo Mensen,

Het is een vervangende code voor tijdelijk als b.v. de Pincode 3x foutief is ingevoerd (dit om automatische- en foutieve invoer van buitenaf tegen te gaan).
Opgegeven wordt door Microsoft dat ingevoerd moet worden A1B2C3 en daarna keert de registratieprocedure weer terug naar de Pincode-invoer
 
Beetje vreemd verhaal. En werkt dit?
Is A1B2C3 dan alleen voor jou geldig of is dat bij iedere gebruiker het geval?
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof er helemaal niets van. Ik blijf erbij dat in dit geval (oorspronkelijke vraag) het wachtwoord van het Microsoft account wordt bedoeld. Voert men deze in kun je Een nieuwe pincode maken via Ik ben mijn pincode vergeten.

De code als sms of e-mailbericht is een authenticatie en is een tweede stap in het toegangscontroleproces.

Het is hier overduidelijk dat de Engelse en Nederlandse terminologie voor verwarring zorgt. Ook de uitleg op internet verschilt vaak aanzienlijk.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, of anders ik heb niet goed opgelet bij het zoeken.
Het eerste deel van mijn antwoord gaat over Windows Phone (stond niet bij het gevonden bericht), maar nu gevonden bij MS zelf.
Microsoft zei:
Opmerking

Als u vijf keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd in Windows Phone wordt uw telefoon een minuut lang vergrendeld. Als u vervolgens weer een verkeerde pincode invoert, wordt deze twee minuten vergrendeld, daarna vier, dan acht enzovoort.
Maar goed, dat is op te lossen door het toestel te resetten en deze vraag staat tenslotte ook in de Windows 10 sectie.


De link die ik in mijn bericht geef vertelt precies hetzelfde als dat jij nu zegt, die klopt dus wel en is van MS.
 
Het is dus een Windows 10 telefoon.

Google dit en je vind dat je letterlijk A1B2C3 moet invoeren om meer dan de toegestane drie keer een PIN code te proberen.

Helaas lijken er ook problemen mee te zijn die het dan telkens doen vereisen.

Bij een vergeten wachtwoord voor het besturingssysteem kan er een beveiligingsvraag zijn opgegeven zoals "in welke straat ben ik opgegroeid" of "hoe heet het huisdier." Je moet daarvoor in ieder geval wel naar de sectie: Wachtwoord vergeten.
 
Hallo mensen,
Ik weet niet wie deze vraag aan een Smartphone heeft gehangen, maar het handelt (in mijn geval) gewoon aan een Desktop met OS Microsoft.
Code A21B2C3 wordt dus gebruikt als je meerdere keren je pincode niet goed invoert. Dan kun je je pincode met deze code van Microsoft herstellen
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
De vraag is opgelost! Zo te lezen zal deze procedure ook gelden voor een Windows Phone.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan