Door google geplaatste vervelende berichten op de smartfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Sinds kort krijg ik via het account op de smartfoon door google geselecteerde berichten afkomstig van allerhande media. Je kunt de media uitschakelen zodat je ven hen geen berichten meer krijgt, maar niks belet google om via een miljoen andere berichtencentrales door te gaan. Is er iemand die weet hoe die stroom onzin gestopt kan worden?
 
Over welke smartphone hebben we het?
Over welke app hebben we het?

Heb je een schermafbeelding?
 
We hebben het over de Wiko Fever met androit 6.0. Het werkt via het account van de smartfoon naar volgens mij het gmailaccount. Maar op de pc komen die berichten niet binnen.
 
Ik kan me totaal geen voorstelling maken wat je bedoelt? Zie je ze nu in je Gmail van je telefoon? Of via de notificaties? Maak anders een screenshot of foto.
 
Het komt op een één of andere manier via een onbekende berichtenapp binnen en geeft een notitie op het voorblad (bureaublad) van de smartfoon. Als ik het open lijkt het veel op gmail. Als je het bericht open hebt kun je een keus maken of je meer berichten van de uitgever wilt. B v de telegraaf. Die kun je dan blokkeren. Ik heb nu waarschijnlijk de app die dit kwaad binnenhaalt middels dezelfde optie geblokkeerd want al een uur of 6 geen berichten meer ontvangen. Ik kan verder geen apps vinden die me onbekend voorkomen zodat het toch lijkt dat google zelf verantwoordelijk is.
 
Bedoel je niet UpDay? Dat is een widget op mijn startscherm die je bij het swipen naar het laatste nieuws brengt.
Deze heb ik uitgeschakeld.

Google is er voor zover ik weet echt niet verantwoordelijk voor. Die zijn nooit zo opdringerig.
 
Nee het was niet UpDate. Weet zo de naam niet meer die het in beeld toverde maar het wekte de indruk dat het als gast binnenkwam zonder aankondiging. Volgens mij ben ik er nu af.
 
Ik ben er nog niet af. Net kwam er een bericht van CNN door. heb er een foto van gemaakt met de scanner. Hierdoor zijn de kleuren grijstinten geworden.. Op het bureaublad van de smartfoon is er ter aankondiging een rechthoekig symbool welke een beschreven bladzij voor moet stellen met linksonder een zwart stukje wat een foto af moet beelden. Als je dat activeert krijg je een blauwe circul met daarin een witte hoofdletter G. Klik je daarop dan gaat het bericht open. Aan de rechterkant heb je 3 stipjes boven elkaar waar je kunt kiezen uit artikel verbergen, niet geintereseerd in supermaan Geen intresse in artikelen van CNN discover aanpassen (is dat de boosdoener?) en feedback verzenden. Een ander artikel welke gaat over de brexit geeft dezelfde mogelijkheden. Bij discover aanpassen staat ingevuld dat ik de NHL volg (Amerikaanse IJshockey) evenals ijshockey uit Nederland en Belgie. Die informatie klopt maar geen idee waar ze het vandaan hebben. Veder is er een rubriek over facturen waar vermeld is dat ik herinneringen ontvang op basis van openstaande facturen van gmail, iets wat uitschakelbaar is.google.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan