Hoe krijg ik mijn administrator rechten terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mann

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
26
Hallo,

Heb een surface met windows 10, nou is hier het account van de administrator per ongeluk gedisabled en heb ik alleen een user over zonder admin rechten.

Nu heb ik al geprobeerd om in safe mode te komen,(shift inhouden dan restarten) zodat ik in cmd net user administrator /active:yes commando mee kan geven. Maar als ik naar Troubleshoot > Advanced options > Startup Settings >Restart maar dan kom ik in het system image recovery terecht en daar vraagt hij naar een recovery key (bitlocker) deze heb ik niet.

Hoe krijg ik nu als nog administrator rechten toegewezen?
 
@Veng dan krijg je het venster om het te starten als administrator. Maar der zit geen administrator op de pc, dus de 'yes' of 'OK' button in het venster wordt niet weergegeven.

En dit krijg ik met alles wat administrator rechten nodig heeft.
 
Ik heb het nooit nodig gehad.
Probeer het volgende: klik op "start", tik in het venster "cmd" en dan bovenin het venster met de rechtermuisknop op cmd.exe "Als administrator uitvoeren"
Als dat niet werkt kan ik je waarschijnlijk niet verder helpen. Dan wordt het mss een herstelinstallatie of iets degelijks. Daar kunnen anderen je beter bij helpen. Ik wil je niet te snel laten repareren/herinstalleren.
Als het opgelost mocht worden beveel ik je aan een image (back-up) van je operating systeem te maken. Dat doe ik zelf al jaren en bij problemen hoef ik niets meer op te lossen maar enkel een image terug te zetten. Er zijn verschillende gratis tools voor. Zelf gebruik ik Macrium Reflect free, maar AOMEI Backupper is ook erg gewild.
 
Er is geen administrator aanwezig op de pc.
Alleen een local account dus alle administrator rechten kan ik simpel weg gewoon niet uitvoeren.
Dus powershell of cmd uitvoeren als administrator of de user admin rechten geven of dat soort dingen gaat dus niet want er is geen administrator aanwezig.
Dit geldt ook voor de pc resetten, allemaal handelingen die je alleen kan uitvoeren als er een administrator op de pc aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Mss zit ik er naast maar ik heb het gevoel dat je de clou mist: er is nl. wél een administrator account op je computer aanwezig. Alleen heeft een gebruiker daar niet direct toegang toe. Daarvoor zijn speciale instructies nodig. Die heeft Lang Pier je gegeven in:
"Het verborgen administrator account activeren"
https://www.schoonepc.nl/windows10/w...oegangsrechten
Ik kan me nl. niet voorstellen dat je die hebt kunnen verwijderen, tenzij jouw Windowsversie die helemaal niet heeft. Ik ken niet alle versies met hun eigenschappen.

Het dringt nu wel tot me door dat je idd via mijn weg niet in de command prompt komt. Sorry dat ik je op het verkeerde been probeerde te zetten. Kwam ook een beetje door de Engelse tekst die dezelfde weg aan gaf.
 
Laatst bewerkt:
Zet je een herstelpunt terug via de installatie USB stick of DVD.

Kan het hier niet nadoen op mijn test pc, wordt gewoon geweigerd om het admin account de nek om te draaien.
 
Ik heb geen herstelpunt of een installatie usb/dvd.
De admin accounts zijn niet verwijderd, maar staan gedisabled.
Kan ook nergens een optie vinden om dit terug te krijgen zonder admin rechten.:(
 
@Lange Pier helaas, heb bij geen van deze mogelijke oplossingen succes.

Helaas zie ik momenteel ook geen andere mogelijkheid. Heb een andere windows versie kunnen fixen, zet deze versie er overheen zodat ik de laptop weer normaal kan gebruiken.

Met gelijk maar een herstelpunt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan