Grafiekgebied

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elke12

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2019
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik ben bezig aan een mijn eindwerk, maar helaas heb ik nu een probleem met word. In het document staan veel grafieken en tabellen. Mijn probleem is als volgend: Ik heb tekst geschreven (mijn blad is voor de helft gevuld) en opeens verspringt de volgende zin al op de andere pagina. Dit wil ik natuurlijk niet. Na van alles te proberen, tekst kopieren en plakken in een ander document, iets verwijderen,.. lukt het nog steeds niet. Nu heb ik wel ontdekt dat de onder de tekst van mijn pagina een grafiekgebied is. Ik denk dat dit de reden is waarom mijn zinnen dan verplaatsen naar de volgende pagina.

Weet iemand hoe ik dat grafiekgebied kan verwijderen? In dat grafiek gebied kan in niks, niet iets aanduiden, niet klikken,... . Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Hopelijk weet iemand raad, alvast bedankt!

Groeten
 
Ik snap niet helemaal wat je met een 'grafiekgebied' bedoelt. staat er op die plek een grafiek? Is het een (leeg) Tekengebied? Staat er een afbeelding op die plek die je niet ziet of waarvan je de inhoud niet ziet? Is de bovenliggende alinea daar dan aan gekoppeld? Het liefst zouden we natuurlijk een voorbeeldje zien, eventueel met dummy tekst waarin het probleem is terug te zien. Als je een kopie maakt van je document, kun je de pagina's waarin het voorkomt laten staan, de rest haal je dan weg. Vervolgens kun je de bestaande tekst vervangen door dummy tekst. Stel dat je op die pagina 6 alinea's hebt, met zo'n 4 zinnen per alinea. En die tekst wil je niet op een forum hebben (wat ik uiteraard wel snap). Dan kun je die alinea's selecteren, en dan typ je vervolgens: =rand(6,4) gevolgd door <Enter>. Je krijgt dan 6 alinea's met nieuwe tekst. En dan hopen uiteraard dat het probleem er nog steeds is :).
 
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb nu een bestand gemaakt met het gedeelte waar het probleem is. Zou je me kunnen zeggen hoe ik dat kan oplossen? (Ik denk inderdaad dat het een tekengebied is)
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • probleem.docx
    31,8 KB · Weergaven: 39
Ik heb het probleem niet zo snel kunnen vinden, maar wel een oplossing. Als je met <Ctrl>+<a> alles selecteert, kun je met <Ctrl>+<q> de alinea-instellingen herstellen. Dan springt de tekst weer naar de normale positie. Ik kijk nog wel even waar dat dan precies zit, want dat zie ik dus nog even niet.
 
Bedankt!
Ik heb dat geprobeerd. En als ik dit doe verspringt het inderdaad goed. Maar zodra ik mijn interline van 1.5 gebruik, verspringt alles weer verkeerd. Dus eigenlijk is het nog niet opgelost..
 
Ik heb nog eens van alles geprobeerd en opeens is het gelukt! Vraag me niet hoe, maar ik ben tevreden :)
Toch bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan