• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

testbox niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edbrug

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
55
Beste leden,

In de bijlagen zit een klantenlijst die voorheen wel werkte, maar ik heb een textbox bijgemaakt (mobiel) krijg ik een foutmelding.
Wat heb ik niet goed gedaan?

bvb dank
 

Bijlagen

  • voorbeeld Help mij.xlsm
    99,4 KB · Weergaven: 27
In je code heb je txtmobiel maar de naam is textmobiel
Volgende fout heb je ook txtpadres.Value = Clear en de naam is txtadres
 
Laatst bewerkt:
Bedankt gast0660 hij werkt ik geloof dat ik een ander brilletje moet gaan aanschaffen!
Heb nog 1 vraag als ik hem opent voor een nieuw adres pak de Tab niet de laatste texbox mee.
 
gebruik volgende code om een debiteur toe te voegen.
Code:
Private Sub cmdannuleren_Click()
Unload Me
End Sub
Private Sub cmdOK_Click()
With Sheets("debiteuren")
selrij = .Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row + 1
        .Cells(selrij, 1).Resize(, 7).Value = Array(txtnaam.Value, , txttav.Value, txtadres.Value, txtpcenwp.Value, txtemail.Value, txtmobiel.Value)
End With
For Each Ctrl In Controls
    If TypeName(Ctrl) = "TextBox" Then Ctrl.Value = ""
Next Ctrl
Unload Me
End Sub
Vermijdt select en activate, het is zelden nodig en het vertraagt je code.
 
Ik heb de formule geplaatst hij werkt maar bij het door Tab slaat hij mobiel over pakt eerst ok en anuleren daarna pas mobiel.
Op het debiteurenformulier plaats hij de regel onder aan waar geen klantnummer staat.
 
Dat is de tabvolgorde en heeft niets met mijn code te maken.
Rechtermuisklik in je kader waar de textboxen staan,daar Tabvolgerde kiezen en aanpassen.
Uw tweede opmerking begrijp ik niet echt.
De bedoeling is toch om een nieuwe debiteur in te vullen.
 
Maak slim gebruik van je tabel.

Code:
Private Sub cmdOK_Click()
  With Sheets("Debiteuren").ListObjects(1)
  .ListRows.Add.Range.Resize(, 7) = Array(txtnaam, Application.Max(.Range.Columns(2)) + 1, txttav, txtadres, txtpcenwp, txtemail, txtmobiel)
  End With
  For Each ct In Me.Controls
    If TypeName(ct) = "TextBox" Then ct.Value = ""
  Next ct
End Sub
 

Bijlagen

  • voorbeeld Help mij.xlsm
    90,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
gast0660 wat ik bedoel met de tweede opmerking is dat als ik een nieuwe klant aanmaak dat hij neergezet wordt op de regel waar geen klantnummer staat.
 
Ik heb de formule geplaatst hij werkt maar bij het door Tab slaat hij mobiel over pakt eerst ok en anuleren daarna pas mobiel.

Om velden in de gewenste volgorde te doorlopen op het formulier kun je de tabindex bij de properties (eigenschappen) aanpassen
de huidige waarde tabindex waarde van mobiel is 12 terwijl ok en annuleren 6 en 7 zijn. Als je mobiel aanpast naar 6 zullen ok en annuleren zich aanpassen en daarna afgewerkt worden.

als je op formulier ontwerken staat kun je via F4 de eigenschappen oproepen en aanpassen.
zie schermafdruk

Tabindex formulier.PNG
 
VenA deze werkt goed allen als de de texbox hebt ingevuld en ok geeft blijft de texbox staan!
 
Allen die weer geholpen hebben, het is weer voor elkaar bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan