• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in welke periode een datum valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil graag in een spreadsheet de opbrengst kunnen berekenen van een collecte. In de collecte worden munten gebruikt die van waarde kunnen wijzigen (in de praktijk gebeurt dat niet gauw, maar voor het voorbeeld geef ik hier vier verschillende waarden.
In bijgevoegde spreadsheet wil ik graag in kolom G een vermenigvuldiging zien op basis van de juiste periode.
Hoe doe ik dat?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • hm20190320.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 16
zoeken

Hallo Guido


Zo iets: =INDEX($C$1:$C$4;VERGELIJKEN(E1;$A$1:$A$4))*F1

28-03-2018 valt volgens mij in de eerste periode

Groet

Dirk
 
Deze voor G1?
Code:
=SOMPRODUCT(F1*($A$1:$A$4<=E1)*($B$1:$B$4>=E1)*($C$1:$C$4))
of
=SOMMEN.ALS($C$1:$C$4;$A$1:$A$4;"<="&E1;$B$1:$B$4;">="&$E1)*F1
Volgens mij liggen de eerste drie data in kolom E alle in het eerste bereik. De laatste ligt in het tweede datumbereik met bijbehorende prijs van 1 EUR. Waar de genoemde 0,50 EUR vandaan komt is mij onduidelijk. Dus: al je toelichtingen zijn verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, er zit een kleine verschrijving in de handmatig aangewezen periodes. Dat kun je ook beter door de computer laten bepalen dan door een mens...

Vriendelijke groet,
Guido
 
Nou ja, strekking was duidelijk. ;)

Is de vraag opgelost?
 
Ik heb de aangedragen oplossingen getest. Het werkt nu goed.
@dirktimm en @AlexCEL, hartelijk dank voor jullie bijdragen!

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan