Inktpatronen detectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
159
Heb nieuwe inktpatronen voor mijn Brother DCP-J132W gekocht bij de Hema,maar nu geeft de printer
een fout aan en wel kan inktpatronen niet detecteren .
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen??.
 
Zijn het originele patronen van Brother?
 
Helpt dit?

Brother cartridges

Herkent uw printer uw pas nagevulde inktpatronen niet? Controleer of er op de zijkant van de cartridge een barcode zit. Zo ja, maak deze met wat water en een stukje keukenrol schoon. Uw printer leest namelijk de barcode om te bepalen of de juiste cartridge is geplaatst.

Heeft uw printer geen barcode? probeer dan het volgende:
Controleer als eerste of de contactpunten schoon zijn, reinig deze desnoods met een niet pluizende doek.

Na het bijvullen van uw cartridge kunt u de cartridge weer normaal terug plaatsen in uw printer. In het grootste gedeelte van de gevallen kunt u nu weer gewoon printen alsof er een nieuwe cartridge in de printer zit.

Het kan echter voorkomen dat uw printer of computer blijft aangeven dat de cartridge leeg is. U kunt dan het volgende proberen:

Haal de cartridge weer uit de printer
Haal de stroom stekker uit de printer
laat de printer zo een minuut of 30 staan. (eventuele informatie van de cartridge in het geheugen van de printer zal nu langzaam verdwijnen)
steek de stekker weer terug in de printer
plaats de cartridge terug

Als het goed is kunt u nu weer printen.
 
Van alles geprobeerd maar blijft aangeven dat hij de patronen niet kan detecteren, het zijn wel brother patronen van de Hema, maar 123 INKT bied ook gewoon een huismerk inktpatronen aan.
Wie kan mij verder helpen??.
 
Als aanvulling,op de display wordt steeds aangegeven ,kan niet detecteren en langzaam herinstalleren.
 
Is het misschien ook mogelijk via een instelling inktdetectie te omzeilen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan