Windows 10 installeren bij einde support W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.649
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Er is een update die weigert te installeren. KB4493132 Nu zoek ik deze op en die staat voor meldingen van MS dat de Support in januari 2020 stopt. Nu is mijn vraag, is er een stappenplan dat ik een schijf/licentie krijg waarbij ik W10 vlekkeloos kan installeren met behoud van bestanden/programfiles etc. want op sommige programma's zitten betaalde licenties/keys etc. en ook de instellingen is een hoofdstuk apart. Wie weet hoe dat moet en heeft ervaring hiermee. Dus wie heeft zijn of haar systeem van W7 Ultimate zonder problemen overgezet naar W10. De pc voldoet aan de systeemvereisten. Zijn er ook nog verschillende versies van W10 op de markt. Moet dan de meest uitgebreide en geschiktste. Of zeggen jullie laat dat doen want dan weet je zeker dat het in orde komt.
 
Ik lees dat de upgrade overigens nog steeds gratis is. Geen idee hoe en waarom, maar profiteer ervan! :)
 
Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat het verstandig is eerst een nieuwe SSD te kopen en dan W7 (C-schijf) te migreren naar de nieuwe en dan de nieuwe te plaatsen en dan de procedure volgen zoals in de link staat. Gaat het dan niet goed, kan ik de oude SSD nog weer terugplaatsen.
 
Ik zag in een video dat op een gegeven moment gevraagd wordt naar 64- of 32-bit of beide (both). Wat vul ik dan in? Bij mij staan Program Files (x86) en Program Files op de pc.
 
Dan is het beide (both).
 
Ik begrijp iets niet. In de Video onder Choose which media to use staan:
1. USB Flash drive
2. ISO file
en dan wordt 2 gekozen en later de ISO op een DVD gebrand of een USB-stick?

Maar dan kan men toch beter direct optie 1 kiezen, dat komt toch op hetzelfde neer?

Verder vraag ik mij af omdat USB-poorten niet altijd herkend worden/beschikbaar zijn of een USB-stick wel wenselijk is. De setup staat erop. Maar is dit ook een bootable stick?

Een drive van een DVD is altijd zicht-, beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan