• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: hoe maak ik een lijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EWK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2019
Berichten
3
Ik wil een macro maken waarbij je steeds dezelfde cellen als input gebruikt, maar steeds een nieuwe cel waar het antwoord in komt.

Toelichting:
Ik heb een macro waarbij de waardes van bijv. A2:A5 worden kopieerd naar A8:A11. Dan verander ik de waarden in A2:A5 aan en druk opnieuw op de knop. Dan verschijnen de aangepaste waardes in A8:A11, maar ik wil dat A8:A8 gelijk blijft, en de nieuwe waardes naar B8:B11 gekopieerd worden.
M.a.w. wat ik wil:
Elke keer als je op de knop druk blijven de waardes tot nu toe staan, en breidt de lijst uit zodat je een overzicht hebt van alles wat in A2:A5 heeft gestaan.

Is er iemand die mij kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Drie keer doorgelezen, en volgens mij klopt er niets van je verhaal.
... de waardes van bijv. A2:A5 worden kopieerd naar A8:A11. ... druk opnieuw op de knop. Dan verschijnen de aangepaste waardes in A8:A11, maar ik wil dat A8:A8 gelijk blijft, en de nieuwe waardes naar B8:B11 gekopieerd worden.
Dus je hebt waarden in A2:A5 die kopieer je naar A8:A11. Vervolgens verander je wat in A2:A5 en dat kopieer je opnieuw naar A8:A11 (Waarom niet gewoon een celverwijzing? Dat is nou net jhet leuke van Excel, je hoeft dat niet opnieuw te kopiëren). Maar daarbij mag A8 niet overschreven worden.... En vervolgens óók nog eens een kopie naar de volgende kolom?
Dit heeft overigens weinig met een lijst maken te maken als je het mij vraagt.
 
Zoiets

Code:
Sub VenA()
  Cells(8, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(, (Cells(8, 1) <> "") * -1).Resize(4) = Cells(2, 1).Resize(4).Value
End Sub
 
EWK, als ik het goed begrijp bedoel je zoiets....

TIP: plaats in het vervolg een voorbeeld excelbestand bij een vraag.
 

Bijlagen

  • voor EWK.xlsm
    16,2 KB · Weergaven: 28
Haije, dat is wat ik bedoel, dank! Tot nu toe had ik macro's gemaakt door opnemen, ik ga kijken of ik eruit kom met jouw code.
 
Als het maar in een bestandje staat dan werkt het?
 
Laatst bewerkt:
Met voorbeeldbestand

Hallo,

dank voor de hulp en tips tot nu toe!
Bij dezen mijn voorbeeldbestand erbij.

Doel: als ik op de resetknop druk worden de waardes (dus zonder functies) van P4:R5 en S4:S5 gekopieerd naar bijvoorbeeld P11 + de huidige functie van de Resetknop.
Als ik dan na de volgende berekening weer op reset druk wil ik díe berekening als waarde in P12.
Zo ontstaat er een rij met de geschiedenis van de sommen die de gebruiker heeft gemaakt.

P.S. Mocht iemand weten of en hoe ik het antwoord in S4:S5 steeds op de ketel kan afbeelden houd ik me aanbevolen, tot nu toe nog niet ontdekt hoe ik een afbeelding als het ware als cel kan gebruiken (of de afbeelding achter de cel zetten zodat de gegevens erbovenop worden weergegeven.

Bekijk bijlage Heksenketel.xlsm
Zonder persoonsgegevens.
 
Wat heeft dit met jouw initiële vraag te maken?
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Heksenketel.xlsm
    272,1 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan