• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
191
Goedendag,

Ik heb 10 adressenbestanden met dezelfde opmaak en indeling in aparte excel documenten.

Zie het als simpele NAW bestanden. Met een kolom naam, kolom adres, kolom woonplaats.

Weet iemand hoe ik hier eenvoudig 1 document van kan maken zodat al deze adressen onder elkaar in 1 sheet (en dus in 1 excel bestand) komen?

Als iemand een VBA code tipt, wil je dan svp aangeven wat ik daarin precies zelf nog moet aanpassen, ik ben hier niet handig in helaas ... :confused:

Ik zie jullie tips graag verschijnen.

Het is een terugkerende klus, dus vandaar dat ik een snellere manier zoek dan copy / paste.

Groetjes,
Yvonne
 
Laatst bewerkt:
Het lukt wel met knippen en plakken maar ik dacht dat er een snellere manier zou kunnen zijn waarbij excel de gegevens zelf uit de bestanden ophaalt en onder elkaar plakt. Dat is dan wat makkelijker, aangezien ik dit vaker moet doen.
 
Als je zo'n bestand hier plaatst met wat gefingeerde gegevens komt dat vast in orde.
 
Morgenochtend op werk zal ik een voorbeeldbestand met de exacte indeling hier neerzetten :)
 
Dat geeft de mogelijkheid om een voorbeeld voor je te maken waar je waarschijnlijk niets in hoeft aan te passen.
 
Beste Edmoor en anderen :)

Hierbij het voorbeeldbestand. Zo zien alle bestanden er steeds uit.
Ik wil van 10 van deze losse bestanden op een snelle manier graag 1 excel bestand maken, waarbij alle gegevens in 1 sheet onder elkaar komen te staan.

Groetjes,
Yvonne
 

Bijlagen

  • Adressen voorbeeld.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Die 10 bestanden staan allemaal in dezelfde map?
Wat is de naamgeving er van?
 
Ja allemaal in 1 map.
Het staat bij ons op werk dan op de server, dus het exacte pad weet ik niet nu. De map zelf heet: “opgeschoonde bestanden” maar dit kan ik uiteraard wijzigen
 
En de naamgeving van de bestanden?
 
Om het makkelijk te maken maak ik er daar wel van:
S_L
S_OK
S_OI
S_R
KO_N
KO_P
KO_W
KU_V
KU_DH

Het zijn er dus 9
 
Zijn het de enige bestanden die in die map staan?
Hebben ze de extensie .xlsx?
 
Het heeft extensie xlsx inderdaad en er staan in die map geen andere bestanden

Per project maak ik een nieuwe map aan waar steeds weer 9 nieuwe bestanden in komen met deze bestandsnamen waar ook weer 1 geheel van gemaakt moet worden.
 
Ik werk trouwens op een Mac, weet niet of dat uitmaakt, Office 365
 
Het bijgevoegde zip bestand bevat het hoofd document waarin je alles wilt samenvoegen (AB00.xlsm) en de 9 bestanden volgens je voorbeeld.
Pak de zip uit, open het AB00.xlsm bestand, pas in de VBA editor het pad naar de in te lezen documenten aan en druk op de knop links boven het werkblad (Inlezen).

Bekijk bijlage yvonne0.zip

Edit:
Zie net je laatste bericht.
Dat gaat op een Mac niet werken wegens andere pad- en schijfbenamingen en beperkte VBA ondersteuning.
Daar kan ik helaas niet bij helpen.
Wellicht dat je hem er zelf op kunt aanpassen.

Bij een evt. volgende vraag svp vermelden dat het om een Mac gaat.
 
Laatst bewerkt:
Alsnog bedankt, ik ga ermee aan de slag. Thuis heb ik een Windows laptop. Wellicht kan ik er daar wel wat mee. maar goed om te weten dat ik met Mac vast zou zijn gelopen :thumb:
 
Iets anders geschreven
Code:
Sub CommandButton1_Click()
  Application.ScreenUpdating = False
  c00 = "E:\Temp\yvonne0\"
  ar = Split("S_L S_OK S_OI S_R KO_N KO_P KO_W KU_V KU_DH")
  For j = 0 To UBound(ar)
    With GetObject(c00 & ar(j) & ".xlsx").Sheets(1)
      ar1 = .Cells(1).CurrentRegion.Offset(1)
      .Parent.Close 0
    End With
    Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(ar1, 1), UBound(ar1, 2)) = ar1
  Next j
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan