PC DEX7150 info gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het toegepaste koel-principe wordt "heat pipe" genoemd, en wordt toegepast bij processor-koeling etc.
Hoe het precies werkt wordt hier netjes uitgelegd.:thumb:

dank je wel voor de info.Ik zal het eens bestuderen. Nu zou ik denken dat de "pijpen" een gesloten circuit zouden vormen. Dat zie ik er (nog) niet in als ik op de foto van mijn DEX 7150 kijk. Of .. misschien zijn het 2 circuits. Nu zie ik 2 keer een U-vorm.
Stef pa0sjm
 
Vermoedde het al en jouw call verraadde al waar je vandaan kwam. Als ik weer wat meer tijd krijg word ik wrs ook weer lid van de VERON.
De CPU Intel(R) Core(TM) i5-2501E kan ik nergens vinden, tiepvautje mss?
Zeer nette deal.

Mijn interesse: ik houd ze in de gaten ivm een media server. De apps verdwijnen van de Samsung TV en we gebruikten Uitzending Gemist nogal veel. Heb dus ook rond gekeken in deze richting via China, maar heb eergisteren net een Raspberry Pi kunnen installeren met een werkende NPOStart plugin! Bediening via de tablet.
De RPi 3B+ trekt het wel, maar ik vermoed dat over een paar jaar als de techniek weer verder is, er een update zal moeten komen.
De DEX7150 heeft helaas wel nog een 35W TPD CPU en ik zou liever dan tzt een 6, 11 of max 15W TPD type CPU willen hebben.

De koeling van zulke CPU's gaat vaak met vloeistof, als een koelkast, comprimeren en warmte eruit... en bij de CPU laten expanderen waardoor het warmte ontneemt.

Of laptops alleen met een vloeistof-vloeistof systeem (dus geen dampfase) werken en de fan de vloeistof afkoelt, weet ik niet, me niet in verdiept.
Er zijn vast mensen hier die dat exact weten..... maar het thermodynamisch principe blijft het afvoeren van warmte...

http://www.nldit.com/hardware/cpus/201309/6272.html
ook mooi, je bijdrage. Ben al zend-actief vanaf 1974.
Heb ook met onze 5 jarige smart Philips TV ook mindering van de apps. Zo werkt NPO Start ook niet meer. Heb dat opgelost met ChromeCast . Samen met iPad of tel. prima werkend .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan