Is deze laptop nog te updaten naar win 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even een vraag.
Mocht ik er toe overgaan, en een vervangende SSD voor de HP kopen, dan is die natuurlijk kaal.
Ik heb bij de conversie naar 10 een USB gemaakt met de windows versie, en heb begrepen dat ik die vanaf die stick dan weer kan installeren.
Is dit correct?
 
In principe ja, maar je kunt met de gratis Aomei ook de oude schijf klonen.

Als je dit toch wilt: Bij een schone installatie is het gewoon het handigste om te kiezen voor de optie "ik heb geen code", jouw licentie die in het bios zit zou na een herstart weergegeven moeten worden.
Tis wat je wilt.

edit: die 120 GB HD zou je nog als klein backup data schijfje kunnen gebruiken, als je er nog geen hebt. Handig als je hem mee wilt nemen en een grote BU-schijf is erg onhandig om dat te doen.

Mss heb je al een extern doosje daarvoor, ik heb deze gekocht, ca een tientje, in mijn account zie ik dit als ik hem probeer te bestellen met verzending NL:
https://www.amazon.de/IB-AC703-U3-SATA-Adapter-Schutzbox-Laufwerk-weiß/dp/B01GDZACDK?th=1#
Besteloverzicht
Items: EUR 10,15
Porto- en verpakkingskosten: EUR 0,00
Totaal: EUR 10,15
Toegepaste korting: -EUR 0,20
Totaalbedrag: EUR 9,95
 
Laatst bewerkt:
Helaas vandaag een halt opgelegd gekregen van partner.
Ding de oude HP is voor de hobby, en ja hobby kost geld.
Echter een laptoppie dat nog goed maar traag werkt is goed genoeg.
De andere oude beestjes waar de top de ruimte mee deelt gaan ook niet zo hart, dus past volgens haar perfect bij elkaar.
200 plus euro vindt ze op dit moment een beetje te gek.
Verjonging door er zoals zij het noemt net als bij die andere ouwetjes een donorblokje in te lepelen is nog wel bespreekbaar, afhankelijk van de pecunia.

Nu dus op zoek naar een passende SSD.
Ram geheugen zit aan zijn max met 4g :(
 
Als het op de pecunia deels vast zit, zou je nog kunnen proberen een SSD te lenen om hem te testen?
Kan de partner zien dat het echt werkt en als het NOK is... dan voor die andere gaan?

Je zou nog eens op de weggeef sites kunnen kijken of er een redelijk laptopje weggegeven wordt...?
Je moet wel een beetje geluk hebben...

Soms heb je geluk bij de kringloop. Laptops zijn daar wel altijd snel weg
 
Laatst bewerkt:
Weggeefsites, ik had er nog nooit van gehoord.
Uiteraard een kijkje genomen, en er gaat een wereld voor je open.
Geen laptop kunnen vinden of scoren, maar dat is niet erg.
Kringloopwinkels wel bekend mee, maar nog nooit iets van laptop of desktop zien staan, dus waarschijnlijk inderdaad zo weg indien binnengebracht.

Maar, wie wat bewaard die heeft wat, en inmiddels een behuizing voor een arde schijf gevonden, een Ewent EM7047.
Geschikt voor IDE / SATA.
USB kabel en adapter moeten ook nog ergens zijn, en inden gevonden geheel even checken.

Edit.
Benodigde kabels boven water gehaald, en gecheckt wat er in de behuizing zit.
Een 250 G HDD van WDigital.
Kan in ieder geval eens een kloon projectje beginnen.
Er van uitgaande dat wanneer de huidige HDD is gekloond, deze voorlopig gewoon kan blijven zitten en zijn ding doen.
 
Laatst bewerkt:
Kloon projectje gelukt, laptoppie start na wat aanpassingen in de bios zelfs op vanaf externe harde schijf waar de kloon op is gezet.
Maar, jammer maar helaas, de behuizing van Ewent voor de externe harde schijf beschikt niet meer over een Sata kabeltje.
Waarschijnlijk ooit eens met alle oude bedradingen richting schroothandelaar gegaan, kan hem nergens terugvinden.
En zo'n ding ben je echt wel nodig om data op je eventuele nieuwe ssd te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Das wel bijzonder, meestal wil het opstarten van usb schijf zonder speciale trucs niet lukken.
Kijk onder computer beheer voor de zekerheid naar de schijf eigenschappen of het echt klopt (?? GB)

Wat bedoel je hier mee?
Ewent voor de externe harde schijf beschikt niet meer over een Sata kabeltje
Zat de schijf die je net gekloond hebt als doelschijf dan niet via een sata kabeltje in dat doosje?
Je hebt nu tot ook een schijf=ook data gekloond?

Waarschijnlijk heb een verkeerd beeld in het hoofd.
 
Was misschien ietwat onduidelijk uitgedrukt.
Ik had dus nog ergens een behuizing liggen die ik ooit had gekocht om van een oude HDD een externe schijf te maken.
Deze behuizing van Ewent wordt geleverd voor zowel Sata als Ide schijven.
Standaard zit het sata kabeltje al gemonteerd, en wanneer je een Ide schijf wilt aansluiten moet de Sata worden verwijderd, en de Ide kabel worden geplaatst.
Zo geschiedde destijds, en op de 1 of andere manier is het Sata kabeltje weg geraakt, dus niet meer aanwezig.
Moet dus nu op zoek naar een cheap kabeltje om data naar een vervangende SSD te kunnen overbrengen.
 
Dit topic nog even een upgrade geven.
Ben na het laatste bericht af en toe aan het spelen geweest.
Tussen vakantie, een overlijden, werken feestdagen enzovoort door, heb ik via de ideeën hier een Dell Precision m4800 gekocht bij de ook hier genoemde Ipsum.
Gekregen wat ik had gekocht, en blij mee.
Was bij wijze van spreken plug en play.
Datgene wat er op de Asus draaide draait nu op die Dell.
Werd zonder problemen opgepakt in het netwerk alhier, en kon ook overal bij en vanaf overal worden benaderd.
Voor de Asus heb ik nog een 500G SSD kunnen bemachtigen, en de 500HDD is naar de HP verhuisd.
HP doet het nu redelijk tot goed, hoewel het nooit meer een uitmuntende laptop zal worden.
Voor de hobby in de garage is het meer dan voldoende.

Vandaag een bijna zelfde Dell Precision gehaald bij een particuliere verkoop, echter heeft deze in tegenstelling tot alle ander laptops hier Windows 10 Pro, en ben ik aan het stoeien om die dusdanig in het netwerk te krijgen dat er tussen allen kan worden gecommunceerd.
Voor het geval dat, ga ik daar wel een ander draadje over openen.
 
:thumb:
De andere M4800 van Ipsum had ik gekocht voor mijn zwager.... Hij is er ook super blij mee.
Echt een desktop-achtige laptop. Had jij ook die versie met 24GB RAM, start als een beest op en voelt super snel aan.
Veel plezier er mee.

Die particuliere Dell Precision wat heb je daar voor betaald als ik mag vragen?
Had je er 2 nodig???? Kan..... ;)
 
De eerste M4800 kwam hier binnen net voordat we op vakantie gingen begin november 2019.
Is mee geweest op vakantie, en vrouwlief vond het een geweldig ding.
Ik ook ,en heb hem geconfisqueerd.
Asus is naar de woonkamer verhuisd voor algemene speledingen en HP doet dienst in de garage.
De desktop is vrouw haar werkplek blijven staan, en wordt nog regelmatig gebruikt.

Vrouw is een liefhebber van series die ze op allerlei manieren downloadt en kan daar soms uren of dagen in verdiept zijn.
Tijdens de vakantie had ze ontdekt dat de Dell een prachtig beeld gaf wanneer je die met HDMI aan de TV koppelde, en nadien heeft ze dat thuis ook geprobeerd.
Verkocht natuurlijk, en ik mocht mijn ogen openhouden voor nog zo eentje.

Die er vandaag bij is gekomen heb ik gehaald voor € 225,--
Heeft eigenlijk alleen maar als minpunt dat er op de één of andere manier wel verbinding wordt gemaakt met het thuisnetwerk in Win10, er ook andere stations worden gezien, en andersom ook, maar elkaar bereiken ho maar.
Staat 10 Pro op, ik weet nog niet of dat het issue is, of dat er mogelijk iets is met de netwerkkaart.
 
:thumb::thumb::thumb: mooie prijs!

Mss effe helemaal verwijderen en opnieuw installeren die netwerkomgeving?
 
Laatst bewerkt:
Heb dit in het verleden op de Win 7 configuraties wel gedaan, maar zie voor zowel draadloos als bedraad de bomen door het bos even niet.
Kun je me een tip geven hoe ik die netwerkomgeving in 10 om zeep kan helpen?
 
Was al begonnen met zoeken, ben nog wel even bezig.
Toch bedankt!:thumb:
 
Al deze stappen maar eens doorlopen, tot aan Help ons bij het verbeteren van netwerken in windows 10.
Jammer genoeg zonder resultaat.

Hier een plaatje met alle vijf de aangesloten stations, gemaakt vanaf het oudste beestje in de cirkel.
Netwerk-aangesloten-stations.jpg

Eigenlijk waren we al niet anders gewend dan dat er een willekeur aan beschikbaarheid en benaderbaarheid mogelijk is sinds we windows 10 gebruiken vanaf april afgelopen jaar.
De ene keer de andere stations zichtbaar en bereikbaar, de andere keer niet.
Dan weer wel door ingeven van bijvoorbeeld \\haka1 in de opdrachtregel van verkenner en dan weer niet.
De hoop was door het plug en play van de eerst aangeschafte Dell, dit eens verleden tijd zou worden, maar nee.

Alle computers hebben als naam Haka.
Ze zitten allen op hetzelfde Ziggo netwerk waarvan de laatste Dell zowel draadloos als bedraad is aangesloten geweest, met dezelfde resultaten als gevolg.
Alle instellingen voor delen in geavanceerde instellingen staan gelijk.
We maken op geen enkel station gebruik van netwerkidentificatie.

Netwerk op?
Nog iets anders proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan