• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wegschrijven dmv userform naar specifieke regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

In de bijlage mijn bestandje. Ik gebruik daarvoor een usersform. Button : "invoer" opent dit.

invoer.JPG

Ik weet hoe ik via het usersform iets in de eerst volgende lege rij van het werkblad sealnr kan toevoegen.

Alleen wat ik graag zou willen is dat er in kolom 1 gekeken wordt naar het ingevoerde sealnr op het usersform en dat op die rij van het betreffende nummer
de datum en tbv wordt ingevoerd.

Tevens afhankelijk van de aangevinkte checkbox in of uit de datum dan ingevoerd wordt in de kolom out of in op het werkblad sealnr.

Is dit te verwezenlijken?

Friend
 

Bijlagen

  • seal-proef.xlsm
    25,6 KB · Weergaven: 18
Het zou op deze manier kunnen...
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]  With Worksheets("sealnr")
    If WorksheetFunction.CountIf(.Range("A:A"), txtSealnr) = 0 Then
      MsgBox "Dit nummer bestaat niet", vbInformation
    Exit Sub
    End If[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]    .Columns(1).Find(txtSealnr, , , 1).Offset(, 1).Resize(, 3) = Array(IIf(CheckBoxOut, CDate(Me.txtDatum), ""), IIf(CheckBox2, CDate(Me.txtDatum), ""), txtTbv.Value)
    MsgBox "De aanpassingen zijn opgeslagen!", vbInformation, "Klaar"
  End With
[/FONT]
 
Beste Jack,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Dat werkt heel mooi :)

Bedankt voor de oplossing.

Friend
 
Waarom gebruik je geen combobox, of ken je alle nummers uit je hoofd?

Ik zou er gek van worden als ik een verkeerd nummer tikte en steeds die MsgBox tevoorschijn komt.
 
Harry,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Het betreft een lijst van 2000 sealnr's.

Hoe moet ik dat dan voor mij zien?

Friend
 
Zoiets?

Typ eens wat in de combobox om een nummer te zoeken.
Lijkt me beter dan 2000 nummers te onthouden, of zit er een logische volgorde in?
 

Bijlagen

  • seal-proef.xlsb
    22,4 KB · Weergaven: 39
Harry,

Hartelijk dank, mooi. In dit geval is de nummering oplopende maar als er geen logica in zou zitten dan komt het nog beter tot zijn recht.

Als ik het goed zie benoem je de range als hsv en verwerk je dit in een stukje vba.

Daar zat ik te puzzelen hoe krijg ik die verwijzing naar de sealnr's in de combox.

Mooi dit ga ik verwerken :). Weer wat geleerd.

Friend
 
Het maakt een bereiknaam (hsv) aan bij namen beheren.

Het is maar net wat je gewent bent.
Als je al je nummers uit je hoofd kent zal het ook geen probleem zijn natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan