Libre office geinstalleerd en nu twee iconen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
964
Ik heb Libre Office geinstalleerd op Windows10 en nu heb ik twee iconen als ik mijn laptop opstart die onder Eigenschappen beide Snelkoppeling aangeven. Als ik de cursor er op zet geeft de ene een tekstje over Libre Office, de andere toont dan het pad waar het programma is geinstalleerd. Maar ga ik via het menu naar bureaublad, dan staat daar maar 1 icoon. Ik heb iets dergelijks ooit gehad met een ander programma en als ik dan een van de twee verwijderde, werkte het programma niet meer. Wat kan ik hiermee zodat er één werkend icoontje overblijft?
 
Dat behandelt een ander probleem. Ik heb geen probleem met het plaatsen van writer etc op de taakbalk. Mijn probleem is dat ik na het installeren van Libre Office twee iconen/snelkoppelingen heb waarmee ik Libre Office kan openen, maar beide iconen tonen dat op verschillende grafische manieren. Er zou maar één icoon moten zijn.
 
Als je weet naar welke exe de snelkoppeling verwijst en er staan bij de eigenschappen niets anders dan dan de lokatie van die exe kun je zelf ook een snelkoppeling aanmaken op elk moment.
Dat verklaart niet waarom je er 2 hebt maar dat het geen probleem hoeft te zijn.

Vraag: had je eerst een andere versie er staan en is de snelkoppeling daarvan blijven staan? Alleen om dat uit te sluiten.
 
Waarschijnlijk is er een snelkoppeling op het publieke bureaublad gemaakt en eentje op je eigen bureaublad.
Die zie je dan allebei.
 
Het was een schone installatie van W10 en van Libre Office, dus er zijn geen restanten. Ik heb dit ooit met een ander programma gehad en als ik dan een icoon verplaatste naar een willekeurige map of prullenbak dan werkte het programma niet meer. Ik moest dus beide iconen laten staan. Hier zijn het duidelijk twee snelkoppelingen (waarvan eentje ook de route aangeeft). In principe zou ik er dan eentje kunnen deleten. Die komt dan in de prullenbak en van daaruit kan ik hem zonodig terugplaatsen. In het ergste geval installeer ik Libre Office opnieuw.
 
De ene snelkoppeling is volgens mijn zoon een map. Hoe die daar is gekomen begreep hij ook niet, maar ik kon hem volgens hem rustig deleten. Dat heb ik gedaan en de andere snelkoppeling is daarna blijven werken. Dus Libre Office werkt zoals het hoort, maar twee verschillende snelkoppelingen na installatie blijft onverklaarbaar. Dank voor de support.
 
Dat had je dus mogelijk bij de eigenschappen (R-muis) zelf kunnen ontdekken....maar je hebt lokaal hulp gehad... :cool: nog beter.....
 
Dat onder beide Libre Office-iconen 'snelkoppeling' stond, maakt het onduidelijk. Blijkbaar kan een map tevens snelkoppeling zijn. Heb nog even op mijn desktop gekeken naar het andere geval waarbij ik twee snelkoppeling-conen te zien kreeg. Dat was Tor-browser die ik had geïnstalleerd. Daar is ook één icoon een map en tevens snelkoppeling. Maar als ik daar die map verwijder of verplaats (bijvoorbeeld naar Downloads) dan werkt de resterende snelkoppeling-icoon niet meer. Pas als ik die map dan weer terugplaats werkt het weer. Dat werkt dus anders. Verwarrend.
 
Als ik 2 boeken voor me heb liggen waarvan het verschil niet duidelijk is...Dan kijk ik er toch even in? Bij een pc is dat niet anders..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan