HP Photosmart 3310

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
391
Dag allemaal , ik heb een HP Photosmart 3310 all ine one printer , heeft altijd gewerkt en nu geeft het ( systeem werkt niet ,kan niet kopieeren , faxen ontvangen of afdrukken .Raadpleeg printer doc, fout 0xc18a0206
ik denk dat kleuren inkten moeten vervangen .
Maar ik gebruik enkel zwarte inkt.Kan dat niet ingesteld worden zodat ik geen kleuren inkten hoeven te vervangen .
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Als je enkel zo'n cryptische foutmelding ziet, kan je vaak uitgaan van een technisch defect. Een lege cardridge staat gewoon vermeld in Jip & Janneke taal.
 
Bedankt.maar kan afgedrukt worden ondanks dat sommige inktcartridge zijn leeg ?
 
Belachelijk....

Lees verder bij de leverancier
http://www.hp.com/pageyield/nl-150/articles/inkExpiration.html?cCode=be
De onderstaande tabel geeft aanvullende informatie over de bepaalde benodigdheden die over inktvervaldata beschikken, over de benodigdheden die gebruikers in staat stellen de vervaldatum te negeren en de wijze waarop de vervaldatum op die benodigdheden kan worden bepaald waarbij negeren niet mogelijk is.
en .. ja. ... ja,...
* U kunt ook doorgaan met afdrukken zonder de inktcartridge te vervangen. Volg hiervoor de instructies op de printer, in de gebruikershandleiding, of in het bericht vervallen inktcartridge op uw computerscherm.
En lees en zoek verder uit wat ze verzonnen hebben om het je lastig te maken, maar wel door zou kunnen gaan (check of het voor jouw printer ook geldt) , ben aan het eten koken..... dus moet stoppen....
 
hallo, ik heb 2 inkcardrige vervangen , merk 123inkt.maar de printer vraagt het nog steeds om de inkt te vervangen .
Kan het zijn dat 123inkt merk niet op de printer werkt en dat originele inktcardridge van hp zelf moeten gebruikt worden ?
Dit heb ik gevonden op hun site ,
Mijn HP printer geeft aan dat de geplaatste cartridge HP 363 geen originele is, wat nu?
Op sommige HP printers kan na het plaatsen van een huismerk inktcartridge een melding verschijnen waarin staat dat de geplaatste inktcartridge niet als origineel wordt herkend. Dit is een normale melding die de HP printer geeft. Het enige dat u hoeft te doen is op OK te klikken. De melding wordt hierna niet meer getoond.

De inktcartridges van het huismerk hebben verder dezelfde werking als de originele inktcartridges. Ook het inktniveau wordt op dezelfde wijze getoond.
 
Laatst bewerkt:
Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Bericht uit 2016.

https://www.123inkt.nl/news/Persbericht+123inktnl+reageert+op+geblokkeerde+HP+printers-589.html

Probeer dit stappenplan. https://www.inktweb.nl/blog/printer-herkent-cartridge-niet-volg-dit-stappenplan/

probeer .5.

Alles geprobeerd? Probeer dit!
Het zal u verbazen hoeveel problemen zijn op te lossen door de cartridges (nogmaals) opnieuw te installeren. Hoewel het overbodig klinkt, volg deze stappen volledig! 1) Haal uw cartridge uit de printer >> 2) sluit uw PC af >> 3) koppel de printer los van de PC >> 4) verwijder de netspanningskabel van de printer >> 5) verwijder de USB kabel.

Na enkele tellen gewacht te hebben, kunt u alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren. Controleer of de cartridge goed vast zit (u moet een “klik” horen). Indien uw printer een reset functie heeft, is dit ook het juiste moment om dit uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
ik heb dus alle cardridges vervangen en als ik een afdruk opdracht van uit cp stuur krijg ik inktsysteem werkt niet... ( heb fotos als bijlage ) dan druk ik op ok dan krijg ik 2de foto. en zelfde probleem bij kopieeren .scannen doet het wel.IMG_20190325_204354558.jpg
IMG_20190325_204409956.jpg
alvast bedankt
 
Heb je de complete reset v/d printer al gedaan zoals reeds voorgesteld?
 
Da's allemaal leuk maar die oplossing begint met:
Step 1: Use genuine HP ink cartridges.
en die heeft TS dus niet, die heeft ze van 123inkt.....
Als daar het probleem zit is het gewoon een firmware-kwestie van de printer, die heeft dan firmware aan boord die weigert niet-originele HP cartridges te gebruiken en gaat geen enkele oplossing werken :shocked:
 
Geen gelazer met een z/w laserprinter en voor die paar kleurenafdrukken die echt top moeten zijn ... naar de photshop.
En als ik veel kleuren werk zou hebben dan zou ik een kleuren laser kopen. Heb gisteren gezien wat een HP78 kleurenkitje... kost..... hmmmmm..ook niet mis.
 
moet idd v genuine HP ink cartridges. gebruiken .
Ik heb dit geprobeerd ,
Reset the system by holding down the OK, Cancel, Black, and Color buttons down at the same time and turn the 3310 off. Keep holding the buttons down until the printer shuts off and then turn it back on. You will have to turn the printer off twice and then it will recalibrate.
is gelukt, maar nu geeft andere fout code :
Fout 0xc05d2281
 
bedankt allemaal voor jullie reacties, nu probeert af te drukken dan blijft het zo staan op het scherm ( bezig met afdrukken ... maar geen reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan